Τετάρτη 17 Απριλίου 2013

Επιστολή συναδέλφου προς τη Glaxo

Ο συνάδελφος Παναγιώτης Μποκώρος μας έστειλε την από μηνός επιστολή του προς την εταιρεία Glaxo στην οποία εξιστορεί την πρόσφατη "περιπέτειά" του. Την δημοσιεύουμε περιμένοντας τη σχετική απάντηση από την εταιρεία.

Δείτε την επιστολή

 

Καλλιθέα 14/3/2012

 

Φαρμακείο

Μποκώρος Παναγιώτης

Λυκούργου 89

17676 Καλλιθέα

ΤΗΛ. 210 9560481

 

Προς:

Γενικό Διευθυντή

Εταιρίας GlaxoSmithKline αεβε

 

Κύριε Διευθυντή,

​Κατόπιν τηλεφωνικής επικοινωνίας την Πέμπτη 14 Μαρτίου 2013 με το τμήμα παραγγελιών συνταγογραφούμενων φαρμάκων για φαρμακεία της εταιρίας σας, υπέστην την εξής –κατά τη γνώμη μου- αδικαιολόγητη και απαράδεκτη ταλαιπωρία:

Μου ζητήθηκε να σας αποστείλω με φαξ την «έναρξη επιτηδεύματος» παράλληλα με την «άδεια λειτουργίας» του φαρμακείου μου, έγγραφα που όπως γνωρίζετε δεν δικαιούσθε ως ιδιωτική εταιρία να ζητάτε πόσο μάλλον όταν αφενός ο έλεγχος εγκυρότητος του ΑΦΜ γίνεται ηλεκτρονικά αφετέρου έχετε πρόσβαση στον «Τειρεσία» και το κυριότερο όλων, αρμόδιο για τους ελέγχους των στοιχείων αυτών είναι μόνο το Ελληνικό Κράτος και τα Όργανά του, ή εντέλει οι Φαρμακευτικοί Σύλλογοι.

Έπειτα, και αφού εντός περίπου μιας εβδομάδας -κατά δήλωση σας- θα επεξεργαζόσασταν(;) τα στοιχεία, θα έπρεπε να αποστείλω με φαξ την παραγγελία μου, την οποία και θα εκτελούσατε μόνο «τοις μετρητοίς» (δεν μου διευκρινίστηκε αν επιθυμούσατε και προέμβασμα).

Σε ερώτηση-απορία εκ μέρους μου ως προς την αναγκαιότητα της διαδικασίας, ενημερώθηκα αγενώς –πάντα σύμφωνα με την προσωπική μου εκτίμηση- ότι «αυτή είναι η πολιτική της εταιρίας».

Σας υπενθυμίζω πως με το τμήμα OTC της εταιρίας υπάρχει 10ετής συνεργασία ενώ και με το τμήμα φαρμάκων παλαιότερα υπήρξε πλήθος παραγγελιών οι οποίες και δεν επαναλήφθηκαν λόγω κάλυψης των αναγκών μου από τις φαρμακαποθήκες όπως και θα έπρεπε άλλωστε.

Με βάση τα ανωτέρω ζητώ να μου απαντήσετε εγγράφως:

1. Ποιά δικαιολογητικά χρειάζονται ώστε ένα φαρμακείο που λειτουργεί νόμιμα στην Ελληνική Επικράτεια να καταστεί «πελάτης» σας και να του αποστείλετε φάρμακα;

2. Ποιά η πιστωτική πολιτική της εταιρίας σας στον τομέα των συνταγογραφούμενων φαρμάκων έναντι των φαρμακείων;

3. Αποδέχεστε και τηρείτε τον νόμο του Ελληνικού Κράτους που επιβάλλει 2μηνη πίστωση προς τους πελάτες σας (φαρμακαποθήκες και φαρμακεία);

4. Διατηρεί η εταιρία σας δύο (2) Λογιστήρια; Αν ναι, αυτό είναι νόμιμο; Αν όχι τότε για ποιον λόγο ένας ενεργός πελάτης-φαρμακείο για το τμήμα OTC δεν υφίσταται για το τμήμα συνταγογραφούμενων φαρμάκων; Το σχετικό παραστατικό θα εκδοθεί από διαφορετικό πρόγραμμα-λογιστήριο;

5. Για ποιον λόγο η εταιρεία σας δηλώνει τηλεφωνικά έλλειψη του προϊόντος Havrix (παιδιατρικό εμβόλιο) όταν ο νόμος υπαγορεύει επάρκεια τουλάχιστον δύο (2) μηνών στα συνταγογραφούμενα φάρμακα; Έχετε δηλώσει την έλλειψη αυτή στα αρμόδιες κρατικές υπηρεσίες (ΕΟΦ κτλ);

Αντιλαμβάνεστε ότι αναμένω την έγγραφη απάντησή σας σε εύλογο χρονικό διάστημα και διατηρώ το δικαίωμα να προβώ σε οποιαδήποτε νόμιμη ενέργεια προκειμένου να διασφαλίσω την ομαλή λειτουργία του φαρμακείου μου, την οποία θεωρώ ότι με τη συμπεριφορά σας επηρεάσατε δυσμενώς.

Ο Φαρμακοποιός

 

 

ΥΓ1.Θεωρήστε βέβαιο ότι για λόγους αρχής θα επανεξετάσω τη συνεργασία μου με το τμήμα OTC της εταιρίας σας.

ΥΓ2.Η παρούσα επιστολή θα κοινοποιηθεί στον Πανελλήνιο Φαρμακευτικό Σύλλογο, στον Φαρμακευτικό Σύλλογο Αττικής, σε έντυπα του χώρου και σε σχετικούς ιστότοπους του διαδικτύου συνοδευόμενη, για λόγους δεοντολογίας, από την τυχόν έγγραφη απάντησή σας.

ΥΓ3.Μία τελευταία ερώτηση: για τις επιστολές – ενημερώσεις – διαφημίσεις φαρμακευτικών προϊόντων της εταιρείας σας, των οποίων λήπτες γινόμαστε συχνότατα, το φαρμακείο μας έχει υπόσταση; Αν όχι τότε σε ποιους ακριβώς απευθύνεστε και αιτείσθε για την υποστήριξή τους με την αποστολή τους;