Αγαπητέ κ. Πρόεδρε,
Διάβασα με προσοχή την επιστολή σας με αφορμή τη διαφημιστική και προωθητική ενέργεια της APIVITA με ένθετα προϊόντα της στα μηνιαία περιοδικά SHAPE και MARIE CLAIRE.
Η APIVITA θεωρεί αναγκαίο και σκόπιμο να διευκρινίσει και να αποσαφηνίσει την πρωτοβουλία της, που μοναδικό σκοπό είχε και έχει να ενισχύσει τη ζήτηση των προϊόντων της στα φαρμακεία.
Είμαστε σίγουροι ότι για λόγους δεοντολογίας και καλής πίστης, θα δημοσιεύσετε την παρούσα επιστολή μας στην ιστοσελίδα του συλλόγου σας.
1. Με δεδομένη την οικονομική κρίση, η APIVITA θεωρεί χρέος της να τονώσει το ενδιαφέρον των πελατών για τα προϊόντα της, μέσα από μια σύνθετη επικοινωνιακή στρατηγική με διαφημιστική προβολή και προωθητικές ενέργειες.
Στο πλαίσιο αυτό εντάσσονται οι πρόσφατες και κλιμακούμενες διαφημιστικές καμπάνιες για την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και για τα προϊόντα σε εφημερίδες και περιοδικά. Η αναφορά πώλησης των προϊόντων APIVITA στο δίκτυο των φαρμακείων γίνεται με έμφαση. Άλλωστε, διαχρονικά, τα μοναδικά και κυρίαρχα σημεία αναφοράς και ζήτησης των προϊόντων της APIVITA σε όλες τις πόλεις και περιφέρειες, ήταν και είναι τα Φαρμακεία.
2. Πολλές εταιρείες κατά καιρούς επιλέγουν τη μέθοδο της «ένθεσης» ενός προϊόντος στον Περιοδικό Τύπο για την προβολή και την αποτελεσματικότερη προώθησή του. Το Περιοδικό αναδεικνύεται σε «όχημα» που μεταφέρει το συγκεκριμένο προϊόν και το μήνυμά του στους πελάτες. Οι πελάτες το δοκιμάζουν, το αξιολογούν και το αναζητούν για να το αγοράσουν, είτε το ίδιο είτε άλλο προϊόν αλλά με το ίδιο BRAND NAME.
Με τον τρόπο αυτό, η APIVITA προσπαθεί να μετατρέψει τους αναγνώστες περιοδικών υψηλού κύρους σε πελάτες φαρμακείου.
3. Στο πλαίσιο αυτής της επικοινωνιακής στρατηγικής, επιλέξαμε ως «ένθετο» στο περιοδικό SHAPE - πρώτο στην κατηγορία του στα περιοδικά υγιεινής ζωής - τον ορό αδυνατίσματος Body Shape 100ml.
O ορός αυτός επιλέχθηκε επειδή:
- η κατηγορία των προϊόντων αδυνατίσματος είναι πτωτική στο κανάλι του φαρμακείου,
- το προϊόν έχει πολύ χαμηλές πωλήσεις (3000 τεμάχια το 2010 και 700 σημεία), και
- το προϊόν δεν προτείνεται να χρησιμοποιείται μόνο του, αλλά σε συνδυασμό με την κρέμα Body Shape που ο πελάτης θα αγοράσει από το φαρμακείο όπως αναγράφεται στις σχετικές καταχωρήσεις.
Την κατηγορία της κυτταρίτιδας την στηρίζουμε στο χώρο του φαρμακείου με προωθητικές ενέργειες στο σημείο: δίνουμε μία+μία κρέμα δώρο.
4. Στο τεύχος Ιουλίου του περιοδικού MARIE-CLAIRE ενθέσαμε το αντηλιακό λάδι 100ml. Επιλέξαμε το προϊόν αυτό γιατί:
- Είναι ένα αντηλιακό με χαμηλό δείκτη που δεν έχει μεγάλες πωλήσεις στα φαρμακεία.
- Μεγάλη ποσότητα από αυτά τα προϊόντα είχαν πολύ κοντινή ημερομηνία λήξης άρα δεν μπορούσαν να πουληθούν στα φαρμακεία.
- Επιπλέον το προϊόν συνοδεύεται από ένα κουπόνι έκπτωσης 3€ για αγορά οποιουδήποτε αντηλιακού της APIVITA από το φαρμακείο.
Μοναδικός μας στόχος ήταν και είναι να φέρουμε περισσότερους πελάτες στο φαρμακείο και να αυξηθούν οι πωλήσεις των προϊόντων μας στα φαρμακεία.
5. Τέλος, με αυτή την ευκαιρία, θα θέλαμε να απαντήσουμε με ειλικρίνεια σε ορισμένα παρεμφερή σχόλια που αφορούν την είσοδο της APIVITA στην επιλεκτική αγορά. Η APIVITA ήταν η τελευταία εταιρεία από τις εταιρείες του φαρμακείου, που μπήκε στην επιλεκτική αγορά. Όπως γνωρίζετε η άρνηση πώλησης αντίκειται στους νόμους και τις οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης και υπήρξε μια μακροχρόνια νομική διελκυνστίδα μεταξύ APIVITA και HONDOS CENTER. Παρόλο που είχαμε τη στήριξη των φαρμακευτικών συλλόγων, τελικά δεν αποφύγαμε την είσοδό μας στην αγορά αυτή. Σήμερα, η APIVITA βρίσκεται σε 10 μόνο καταστήματα, διατηρεί τις ίδιες τιμές με αυτές των φαρμακείων και δεν κάνει τις εκπτώσεις του καταστήματος, ενώ συνεχίζει να έχει ως κύριο κανάλι το φαρμακείο.
Οι προθέσεις μας είχαν και έχουν μοναδικό σκοπό την αύξηση των πωλήσεων των προϊόντων μας στο φαρμακείο, την ενδυνάμωση του brandname και την ενίσχυση του δικτύου των φαρμακείων.
Στην περίοδο της κρίσης που διανύουμε, η APIVITA βρίσκεται κοντά στο Φαρμακοποιό και προσπαθεί να τον ενημερώσει και να του συμπαρασταθεί ενεργά. Για αυτό έχει πραγματοποιήσει 15 εκδηλώσεις-εκπαιδεύσεις στις πρωτεύουσες νομών της χώρας, σε συνεργασία με τους τοπικούς φαρμακευτικούς συλλόγους και συνεταιρισμούς, και με τη συνδρομή επιφανών ακαδημαϊκών, όπως ο κ. Μπουραντάς, με στόχο να δώσει εναλλακτικές προτάσεις, εργαλεία και μεθόδους για την αντιμετώπιση της κρίσης στους συναδέλφους. Περίπου 33 εκπαιδευτικά σεμινάρια έχουν ακολουθήσει τις παραπάνω εκδηλώσεις, για τη συνεχιζόμενη εκπαίδευση στην επιστήμη της κοσμητολογίας και στις πωλήσεις των καλλυντικών προϊόντων. Στόχος της APIVITA είναι η ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας του φαρμακείου. Προσφέρει εδώ και χρόνια στον τομέα αυτό, έχοντας χρηματοδοτήσει μεταπτυχιακές σπουδές MBA για 100 νέους συναδέλφους και συνεχιζόμενη εκπαίδευση με σεμινάρια σε πολλούς περισσότερους.
Η APIVITA στηρίζει με συνέπεια το κανάλι του φαρμακείου εδώ και 32 χρόνια. Είναι μια αμιγώς ελληνική εταιρεία, με 160 εργαζόμενους και 600 περίπου οικογένειες που συνεργάζονται μαζί της. Στηρίζει το ελληνικό φαρμακείο και ζητά από το ελληνικό φαρμακείο να τη στηρίξει ως ελληνική επιχείρηση.
Η APIVITA δε θα έκανε ποτέ μια δράση σε βάρος του φαρμακείου γιατί αυτό θα ήταν αντί-επιχειρηματικό και εις βάρος της ίδιας της εταιρείας που ταυτίζει εδώ και 32 χρόνια την πορεία και την ανάπτυξή της με αυτή των φαρμακείων.
Ν. Κουτσιανάς