Παρασκευή 11 Ιανουαρίου 2013

Ένα πλάνο για το Φαρμακείο του σήμερα με προοπτική για το αύριο από τον Γ. Κουτέπα

Στον Φαρμακευτικό Κόσμο που κυκλοφόρησε ήδη, διαβάστε το ένθετο  Οργάνωση, Διοίκηση και Διαχείριση Συνεργατικών Δικτύων Φαρμακείων του καλού συναδέλφου Γιώργου Κουτέπα.

Με πτυχίο Επιχειρησιακής Έρευνας κ Μάρκετινγκ, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΑΣΟΕΕ) ο Γιώργος Κουτέπας έχει πολλάκις περιγράψει πολλά κρίσιμα και καίρια ζητήματα για το μεγάλο άγνωστο που θα μας άρεσε να ονομάσουμε το μέλλον του Νέου Ελληνικού Φαρμακείου.

Απλά και κατανοητά χωρίς πολλά δυσνόητα νούμερα το κείμενο διαβάζεται χωρίς κανένα προαπαιτούμενο εκτός από καλή θέληση, όραμα και δίψα για δουλειά και συνεργατικότητα. Τουναντίον τα οφέλη τέτοιων κινήσεων περιγράφονται με νούμερα καυτά κι ελκυστικά ταυτόχρονα!

Μερικά αποσπάσματα:




Ξέρω πως μέσα σας υπάρχει ο ίδιος φόβος που υπάρχει σε όλους μας. Ότι πλησιάζει η μέρα που οι εξελίξεις θα οδηγήσουν στο να μην μπορούμε να ζήσουμε από το φαρμακείο μας. Ότι θα μειωθούν τα ποσοστά κέρδους σε μεγάλο βαθμό, ότι θα βρεθεί κυβέρνηση που πιθανόν να προχωρήσει σε άναρχες απελευθερώσεις του χώρου, ότι θα έρθουν αλυσίδες που θα εξευτελίσουν τους κανόνες, ότι θα χάσουμε κομμάτια της ύλης του παραφαρμάκου ή θα φυλακιστούμε μέσα στα φαρμακεία μας προσπαθώντας να ανταποκριθούμε σε παράλογα ωράρια λειτουργίας....
... Η λύση του να τα παρατήσουμε και να απογοητευτούμε δεν υπάρχει. Ο καθένας από εμάς έχει ανθρώπους που περιμένουν από αυτόν, οικογένεια, παιδιά, ανάγκες και τη ζωή που θέλει να ζήσει...
... Να σταματήσουμε να θεωρούμε το φαρμακείο μας ως μια ατομική επιχείρηση, ξεκομμένη και σε ανταγωνισμό με τα υπόλοιπα φαρμακεία και να την θεωρήσουμε ως ένα μέρος του δικτύου του οποίου τα υπόλοιπα σημεία πώλησης αποτελούν συμμάχους και όχι αντιπάλους...
... Όσοι έχουν προσδοκία από το κείμενο αυτό για συνταγές ανταγωνισμού, θα απογοητευτούν...
... Με τις κατάλληλες κινήσεις από μέρους μας, οποιοσδήποτε επιχειρήσει να εισέλθει στην αγορά θα πρέπει να καταβάλει πόρους και προσπάθεια που θα καταφέρουμε να είναι απαγορευτικές για την επιτυχία του επιχειρηματικού πλάνου που θα εκπονήσει...
... Μέχρι σήμερα, η απόκρουση τέτοιων επιθέσεων στηρίζονταν στο νομικό πλαίσιο που δημιουργούσε αποτρεπτικό κόστος για την επιτυχία ανάλογων σχεδίων άλωσης της αγοράς. Σήμερα, με την υπονόμευση αυτού του νομικού πλαισίου και την απορρύθμιση της αγοράς, ο στόχος μας θα πρέπει να είναι η δημιουργία ενός επιχειρηματικού «οχυρού» τόσο ισχυρού που να καθιστά το αποτρεπτικό κόστος ίσο ή και μεγαλύτερο... Η κάθε λύση που θα περιγράψουμε για τα φαρμακεία θα πρέπει να πετυχαίνει να αποδώσει περισσότερα κέρδη από χαμηλότερους τζίρους. 

Απολαύστε το (και σύντομα θα δημοσιευτεί όλο)