Τι διείδαν οι εταιρείες δερμοκαλλυντικών, που εμείς, παιδαριωδώς, αγνοήσαμε;
- Πρώτα από όλα ότι η αγοραστική δύναμη του κόσμου μειώθηκε δραματικά.
- Ότι η αγοραστική δύναμη των φαρμακοποιών μειώθηκε και αυτή αισθητά. (γνωστές οι αιτίες, μην μακρυγορήσουμε).
- Ότι ο επιστημονικός ρόλος του φαρμακοποιού, το κύρος του γενικότερα, αποδυναμώθηκε (άρχισε σιγά σιγά να πιάνει τόπο η "λάσπη" των ΜΜΕ).
- Ότι ο κόσμος στράφηκε στο...
- ... ίντερνετ και για την ενημέρωσή του σε νέα προϊόντα και για την αγορά αυτών χάρη στις χαμηλότερες, σε σχέση με αυτές των φαρμακείων, τιμές.
- Ότι υπήρχε και υπάρχει παντελής σχεδόν έλλειψη διαφήμισης υπέρ των φαρμακείων (ναι, ξεχωριστά, ως ατομικές επιχειρήσεις, τα φαρμακεία δεν έχουν το δικαίωμα να διαφημιστούν, οι ΣΥΦΑ όμως το έχουν και θα έπρεπε να το εκμεταλλευτούν στο έπακρο).
- Ότι η επισκεψιμότητα των σούπερ μάρκετ έμεινε σε καλύτερα επίπεδα από αυτή των φαρμακείων.
- Ότι -και αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό- "παίζουν" ουσιαστικά χωρίς αντίπαλο, χωρίς κάποιο άλλο brand ισχυρό, ανταγωνιστικό και οικονομικά και ποιοτικά.
Ωστόσο, ακόμα και τώρα, οι εταιρείες δεν είναι 100% σίγουρες για το νέο τους εγχείρημα (ιδιαίτερες οικονομικές συνθήκες της χώρας, κόσμος, που αποζητά την πιο "προσωπική" σχέση κατά την πώληση προϊόντων τέτοιας φύσεως, μεγάλη διασπορά των φαρμακείων κλπ) και έτσι ξεκινούν με όσο το δυνατόν μικρότερο ρίσκο, σε μια περιοχή σαφώς εύρωστη οικονομικά.
Εμείς, από τη μεριά μας, πρέπει να προσέξουμε και να μην πέσουμε στην παγίδα απαξίωσης αυτών των προϊόντων. Χρειαζόμαστε ποιοτικά δερμοκαλλυντικά στην "φαρέτρα" μας, αλλά σε εξίσου ανταγωνιστικές τιμές (εδώ σίγουρα μπορούν να βοηθήσουν οι ΣΥΦΑ για καλύτερες εκπτώσεις).
Μπορούμε επίσης να προχωρήσουμε και σε "δικά μας" brand (brand των ΣΥΦΑ δηλαδή), έχοντας όμως υπόψιν μας ότι τα προϊόντα αυτά δεν θα αποτελέσουν πανάκεια, ότι οι εκπτώσεις προς τα μέλη θα πρέπει να είναι επαρκέστατες, ότι θα πρέπει να υποστηριχθούν διαφημιστικά και ότι η αγορά ζητάει πάντα ποικιλία κωδικών και δυνατότητα επιλογών.
Πάνω από όλα όμως θα πρέπει να λάβουμε επιτέλους σοβαρά υπόψιν μας όλα όσα ήδη διείδαν οι εταιρείες και να προβούμε άμεσα σε ουσιαστικές, διορθωτικές κινήσεις, ειδάλλως η αλληλουχία θα συνεχιστεί (γάλατα πρώτης βρεφικής ηλικίας, προϊόντα βρεφικής ανάπτυξης, δερμοκαλλυντικά, συμπληρώματα διατροφής, ΜΗΣΥΦΑ...)
Y.Γ. To πρόβλημά μας δεν είναι πότε και πόσο θα τζιράρουν οι εταιρείες ή τα σούπερ μάρκετ, αλλά ότι σιγά σιγά χάνονται δύο πολύ πολύ βασικά μας όπλα: "Μόνο στα φαρμακεία" και "Ρωτήστε τον φαρμακοποιό ΣΑΣ"! Αυτά σε συνδυασμό με την ανοιχτή διατύπωση υπουργών, υφυπουργών, παραϋπουργών "είσαστε πάρα πολλοί" νομίζω θα έπρεπε να μάς προβληματίζουν... Καθώς και το ότι "ανοιγόμαστε" στον νέο, περήφανο, οικονομικό κόσμο με νομοθετήματα από την εποχή που...ήταν ο αείμνηστος Βέγγος φαρμακοποιός!...
Νίνα Μενδρινού
Φαρμακοποιός