Ραντεβού μέσω Ιντερνετ θα μπορούν πολύ σύντομα να κλείνουν οι ασφαλισμένοι του ΕΟΠΥΥ με συμβεβλημένους γιατρούς, καθώς η διοίκηση του Οργανισμού ετοιμάζει ειδικό διαδικτυακό πρόγραμμα ώστε οι ασθενείς να μη χρειάζεται να καλούν στις ιδιωτικές εταιρείες που χρεώνουν για την υπηρεσία αυτή.
Στόχος, να πάψουν οι Ελληνες ασφαλισμένοι να καταβάλλουν συνολικά κάτι πάνω από 10 εκατ. ευρώ ετησίως μόνο στα πενταψήφια τηλέφωνα των ιδιωτικών εταιρειών που έχουν συνάψει ισχυρές συμβάσεις με τον μεγαλύτερο υγειονομικό φορέα της χώρας.
Ειδικότερα, όπως επισημαίνει στην «Ε» ο πρόεδρος του ΕΟΠΥΥ Δημήτρης Κοντός:
«Ηδη ετοιμάζονται οι ρυθμίσεις ώστε οι συνταξιούχοι που λαμβάνουν ΕΚΑΣ, αλλά και τα άτομα με αναπηρίες να μην πληρώνουν για το κλείσιμο των ραντεβού, ενώ ταυτόχρονα επεξεργαζόμαστε το σχέδιο για την ιστοσελίδα που θα παρέχει την υπηρεσία δωρεάν σε όλους τους ασφαλισμένους μέσω Ιντερνετ».
Βέβαια, επειδή η πρόσβαση ιδιαίτερα για τους ηλικιωμένους ασφαλισμένους θα είναι δύσκολη μέσω Διαδικτύου, ο ΕΟΠΥΥ επιχειρεί να ενισχύσει και να δημιουργήσει νέα τηλεφωνικά κέντρα στις μονάδες υγείας του φορέα, ώστε να μπορούν να καλούν με αστική χρέωση όσοι το επιθυμούν. Στο πλαίσιο αυτό, είναι πιθανό να μετακινηθούν υπάλληλοι του πρώην ΙΚΑ για να στελεχώσουν τα τηλεφωνικά κέντρα.
Σήμερα λειτουργούν ελάχιστα δωρεάν τηλεφωνικά κέντρα σε όλη τη χώρα, τα οποία μάλιστα παρουσιάζουν σοβαρά προβλήματα, αφού τις περισσότερες φορές κανείς δεν απαντά. Συνέπεια είναι πολλοί ασθενείς να αναγκάζονται να επισκέπτονται οι ίδιοι τις μονάδες υγείας για να κλείσουν ραντεβού με γιατρό.
Οσο για τις ιδιωτικές εταιρείες που παρέχουν πενταψήφια τηλέφωνα, η συνεργασία του ΕΟΠΥΥ μαζί τους δεν αναμένεται, σε αυτή τη φάση τουλάχιστον, να διακοπεί δεδομένου ότι υπάρχουν ισχυρά νομικά εμπόδια που προκύπτουν από τις συμβάσεις που έχει συνάψει το ελληνικό Δημόσιο μαζί τους. Αποτέλεσμα, όμως, είναι οι ασφαλισμένοι του ΕΟΠΥΥ να συνεχίζουν να χρεώνονται για ένα απλό ραντεβού με γιατρό.
Να σημειωθεί ότι μηνιαίως στα πενταψήφια τηλέφωνα των ιδιωτικών εταιρειών πραγματοποιούνται περίπου 950.000 κλήσεις, οι οποίες κατά μέσο όρο χρεώνονται ένα ευρώ, γεγονός που σημαίνει ότι ο ιδιωτικός τομέας κερδίζει από την «υπόθεση ραντεβού» πάνω από 10 εκατ. ευρώ το χρόνο.
ΔΗΜΗΤΡΑ ΕΥΘΥΜΙΑΔΟΥ - ENET