Πέμπτη 4 Σεπτεμβρίου 2014

Εμπιστεύονται περισσότερο τα φαρμακεία από τα σούπερ μάρκετ οι πολυεθνικές!

Farmakopoioi σχόλιο: Τη στιγμή που η ύλη των φαρμακείων όλο και μειώνεται, τη στιγμή που κάποιοι ευαγγελίζονται τα ΜΥΣΥΦΑ στα σούπερ μάρκετ δήθεν για λόγους προστασίας των καταναλωτών και καλύτερων τιμών, έρχονται οι ίδιες οι πολυεθνικές να διαψεύσουν τις κασσάνδρες και να δηλώσουν ευθαρσώς ότι περισσότερο εμπιστεύονται το κανάλι διανομής του φαρμακείου παρά αυτό των σούπερ μάρκετ για την προώθηση των προϊόντων τους. Διαβάστε παρακάτω τι συμβαίνει με κάποιες μεγάλες πολυεθνικές εταιρείες που «ψηφίζουν» φαρμακείο... «δαγκωτό», όπως διαβάζουμε στην έγκριτη ιστοσελίδα euro2day:


Η Procter & Gamble διαθέτει μέσω 2.000 φαρμακείων κάποιους βασικούς της κωδικούς, ενώ οι Henkel Hellas και Bic προχωρούν επίσης στην τοποθέτηση προϊόντων τους. Τα οφέλη για τον καταναλωτή.

Άνοιγμα και στο δίκτυο των φαρμακείων επιχειρούν οι μεγάλοι προμηθευτές των σούπερ μάρκετ και δη οι πολυεθνικές εταιρείες.

Ήδη εδώ και πάνω από ένα χρόνο η Procter & Gamble διαθέτει μέσω 2.000 φαρμακείων κάποιους βασικούς της κωδικούς προϊόντων της, οι οποίοι πωλούνται σε τιμές έως και 40% χαμηλότερες από αυτές που υπάρχουν στα Super Market.

Επώνυμη οδοντόκρεμα πωλείται προς 2,50 στο φαρμακείο όταν στο σούπερ μάρκετ τιμάται στα 3,49 ευρώ. Σερβιέτες συσκευασία 10 τεμαχίων σε συγκεκριμένα φαρμακεία πωλούνται 1,70 ευρώ και στο σούπερ μάρκετ στα 2,55 ευρώ, ενώ οι παιδικές πάνες των 41 τεμαχίων πωλούνται προς 9,90 ευρώ στο φαρμακείο από 11,99 στο Super Market.

Η διαφορά τιμής αποδίδεται σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς, στο γεγονός του ότι τα Super Market κατέχουν το imperium της κατανάλωσης, που τους επιτρέπει να «καταπίνουν» προσφορές και εκπτώσεις, αλλά και να δελεάζουν τον καταναλωτή ως καταστήματα «ευκολίας», διατηρώντας υψηλό περιθώριο κέρδους σε συγκεκριμένους κωδικούς και κατηγορίες προϊόντων.

Σύμφωνα με παράγοντες του φαρμακευτικού κλάδου και ειδικότερα των φαρμακοποιών, η «ασπόνδυλη» εμπορική στρατηγική των φαρμακείων δεν έχει καταφέρει να καταστήσει γνωστό στον καταναλωτή το που διαθέτει καλύτερες τιμές, ενσωματώνοντας ένα ανεκτό περιθώριο κέρδους. Επίσης η δυσθυμία του κλάδου έναντι της εμπορικής τους ταυτότητας, λειτουργεί ανασταλτικά στο να εισαχθούν στο «χοντρό» λιανικό παιχνίδι, διατηρώντας ένα πιο επιστημονικό χαρακτήρα.

Η περίπτωση της P&G πάντως δεν είναι και η μοναδική. Η Henkel Hellas αποφάσισε μέσα στο 2014 –την ώρα που διεξάγονταν η μεγάλη σύγκρουση για την απελευθέρωση της αγοράς των μη συνταγογραφούμενων φαρμάκων, βιταμινών και συμπληρωμάτων προς την αγορά των Super Market- να διαθέσει συγκεκριμένα προϊόντα της στην αγορά των φαρμακείων.

Συγκεκριμένα από το Φεβρουάριο του 2014, η Henkel Hellas ανάθεσε στην ελληνική εταιρία GAP να αναλάβει την αποκλειστική διανομή στα φαρμακεία της βαφής Schwarzkopf Nectra, των σειρών οδοντόκρεμας Vademecum Bio και Homeophytol, καθώς και της σειράς Diadermine Youth Infused, η οποία διατίθεται και στα καταστήματα Hondos Center.

Αντιστοίχως, η Bic με ευρεία διαφημιστική καμπάνια ενημέρωσε τους καταναλωτές ότι ξεκινά την εμπορική τοποθέτηση προιόντων της (ξυραφάκια) στο κανάλι φαρμακείου.

Σημειώνεται ότι ο μέσος όρος εξόφλησης προμηθειών στο κανάλι του φαρμακείου κυμαίνεται από δύο μήνες το αργότερο έως... αυθημερόν το νωρίτερο. Επιπλέον, το θεσμικό πλαίσιο που διέπει την οικονομική δραστηριότητα των φαρμακείων αποτελεί ένα από τα αυστηρότερα στην ευρύτερη λιανική, καθώς τα ληξιπρόθεσμα χρέη ισοδυναμούν με αφαίρεση της δυνατότητας λειτουργίας τους.

Πέρα από τη συμφέρουσα εμπορική σχέση μεταξύ προμηθευτών και φαρμακείων, το όφελος αφορά και τον καταναλωτή. Σύμφωνα με διασταυρωμένα στοιχεία από διαφορά εμπορικά σημεία, αρκετοί κωδικοί προϊόντων πωλούνται φθηνότερα στα φαρμακεία της γειτονιάς απ' ότι στα μεγάλα σούπερ μάρκετ.

Η τάση μοιάζει παράδοξη, αλλά η «πανάκεια» της μεγάλης λιανικής φαίνεται πως σε ορισμένες κατηγορίες προϊόντων δεν αποτελεί τη μοναδική διέξοδο.

Οι προμηθευτές –κυρίως μεγάλοι πολυεθνικοί παίκτες- διαπιστώνουν αφενός ότι το προϊόν τους (παραφαρμακευτικά, είδη υγιεινής και αναλώσιμα είδη προσωπικής φροντίδας) έχει αφενός την ευκαιρία καλύτερης προβολής εντός των φαρμακείων και αφετέρου εισπράττουν άμεσα τις απαιτήσεις τους χωρίς να υποστούν τη «βάσανο» των εκπτώσεων και των προσφορών που κάθε λιανικό δίκτυο σούπερ μάρκετ επιβάλλει στην κεντρική του συμφωνία μαζί τους.

Η διακίνηση και διανομή των προϊόντων σε ένα πολυδιασπασμένο δίκτυο – όπως αυτό των φαρμακείων- αποτελεί επιβαρυντικό μειονέκτημα για το κόστος διανομής αλλά φαίνεται ότι οι μεγάλες πολυεθνικές είναι έτοιμες να το αναλάβουν αναγνωρίζοντας τα υπόλοιπα οφέλη.