Τετάρτη, 21 Δεκεμβρίου 2016

«ΠΑΠΑΓΕΩΡΓΙΟΥ»: e-εφαρμογή μετρά το χρόνο αναμονής στα επείγοντα!

Η μοναδική που λειτουργεί πανελλαδικά σε δημόσιο νοσοκομείο

Η ηλεκτρονική πλατφόρμα «GoLive» δημιουργήθηκε από το τμήμα Πληροφορικής του νοσοκομείου. Στην ένθετη φωτογραφία ο Λάμπρος Δερμεντζόγλου.

Πόσο χρόνο πρέπει να περιμένετε για να σας δει γιατρός στο Τμήμα Επειγόντων Περιστατικών; Υπάρχει διαφοροποίηση στο χρόνο αναμονής ανάλογα με την ειδικότητα του γιατρού που σας ενδιαφέρει;

Της Νικολέττας Μπούκα 
nikolettabouka@yahoo.gr 

Αυτές και άλλες χρήσιμες πληροφορίες, για τους χρόνους αναμονής στο ΤΕΠ του νοσοκομείου «Παπαγεωργίου», δίνει μία...


... πρωτοποριακή εφαρμογή που δημιούργησαν οι εργαζόμενοι του τμήματος Πληροφορικής του νοσηλευτικού ιδρύματος. 

Πρόκειται για την ηλεκτρονική πλατφόρμα «Golive», η οποία επιτρέπει στους ασθενείς, που πρόκειται να επισκεφθούν τα επείγοντα του «Παπαγεωργίου», να γνωρίζουν πόσο θα χρειαστεί να περιμένουν για να τους δει γιατρός -και μάλιστα ανά ειδικότητα- σε πραγματικό χρόνο. Η εφαρμογή, που είναι η μοναδική που λειτουργεί πανελλαδικά σε δημόσιο νοσοκομείο, τέθηκε σε λειτουργία πριν από πέντε ημέρες. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να την κατεβάσουν μέσω των κινητών τηλεφώνων με λειτουργικό σύστημα Android ή να δουν τους χρόνους αναμονής μπαίνοντας στην ιστοσελίδα www.gnpap-golive.gr, η οποία ήδη μετρά πάνω από 400 επισκέψεις. 

«Ο ασθενής μπορεί να ενημερωθεί για τους χρόνους αναμονής στο ΤΕΠ του νοσοκομείου μας οπουδήποτε κι αν βρίσκεται, είτε από το σπίτι του, είτε από τη δουλειά του. Χρειαστήκαμε περίπου ενάμιση μήνα για να φτιάξουμε την πλατφόρμα GoLive, ενώ πριν περίπου δύο μήνες βραβεύτηκε σε ένα συνέδριο για την Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας, που διοργάνωσε η Ελληνική Εταιρεία Management Υπηρεσιών Υγείας. 

Μάλιστα, το κόστος δεν ήταν υλικό, αλλά αποκλειστικά σε ανθρώπινους πόρους», εξηγεί στη «Μ» ο μηχανικός Πληροφορικής του τμήματος Πληροφορικής του νοσοκομείου Λάμπρος Δερμεντζόγλου και προσθέτει, ότι η πιλοτική εφαρμογή του «GoLive» έγινε στην προχθεσινή εφημερία του νοσοκομείου, στην οποία προσήλθαν 1.023 περιστατικά, με τον συνολικό μέσο χρόνο αναμονής για εξέταση να είναι 2 ώρες και 15 λεπτά. 

Επόμενη εφημερία στην οποία θα δοκιμαστεί και πάλι η εφαρμογή είναι αυτή της 22ας Δεκεμβρίου. Σύμφωνα με τον κ. Δερμεντζόγλου, η σκέψη για τη δημιουργία της συγκεκριμένης εφαρμογής προέκυψε από το γεγονός ότι τα Τμήματα Επειγόντων Περιστατικών παρουσιάζουν υπερσυγκέντρωση ασθενών. 

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να υπάρχουν και πολύωρες αναμονές, με συχνά ξεσπάσματα ασθενών και των συνοδών τους σε βάρος των εργαζομένων και να δυσχεραίνεται η καθημερινότητα νοσηλευτών και γιατρών.

«Με την πλατφόρμα ‘GoLive’ θέλουμε να πετύχουμε ισοκατανομή των περιστατικών, ώστε να κατευθύνονται και στα ΤΕΠ συνεφημερευόντων νοσσοκομείων, αλλά και να εξορθολογίσουμε τις προσδοκίες των ασθενών και να γνωρίζουν τι θα αντιμετωπίσουν προσερχόμενοι στο νοσοκομείο. 

Ξέρουμε ότι η κατάσταση δεν είναι ρόδινη, ωστόσο πάνω από το 50% των περιστατικών που προσέρχονται στα επείγοντα, στην πραγματικότητα δεν είναι επείγοντα, αλλά θα μπορούσαν να αντιμετωπιστούν στα τακτικά εξωτερικά ιατρεία», επισημαίνει ο κ. Δερμεντζόγλου. Παράλληλα, αναφέρει, ότι το τμήμα Πληροφορικής του «Παπαγεωργίου» είναι ανοιχτό σε συνεργασίες καί πρόθυμο να δώσει τα φώτα και την εμπειρία του, ώστε η εφαρμογή ‘GoLive’ να επεκταθεί και σε άλλα νοσοκομεία της χώρας μας.

ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ 21/12/2016