Παρασκευή, 13 Απριλίου 2018

Συνταγογραφούμενα φάρμακα και από το Instagram

Μετά την κρίση που πέρασε πρόσφατα ο επιχειρηματικός κολοσσός του Facebook σχετικά με την ασφάλεια των δεδομένων των χρηστών, νέες φουρτούνες έρχονται να ταράξουν την «επικοινωνιακή ροή» των υπεύθυνων της διάσημης ιστοσελίδας, που ξεκινούν εκστρατεία ενημέρωσης και πολιτική απαγόρευσης των χρηστών για πωλήσεις συνταγογραφούμενων φάρμακων στην πλατφόρμα του Instagram (να θυμίσουμε εδώ ότι το Instagram αγοράστηκε από το Facebook το 2012).

Η δεύτερη περιπέτεια και η δριμύτατη κατακραυγή για το Facebook ξεκίνησε από την ευκολία, με την οποία οι χρήστες ήταν σε θέση να δημοσιεύουν στο Instagram τη διαφήμιση συνταγογραφούμενων φαρμάκων με τη χρήση hashtags. Σε τέτοιες αναρτήσεις, οι χρήστες-«πωλητές» μπορούσαν να επισημάνουν ποιοι ενδιαφέρονταν για τα συγκεκριμένα post και μέσω του chat γίνονταν οι αγοραπωλησίες φαρμάκων.

Ουσιαστικά, η έλλειψη πολιτικής ασφάλειας επέτρεψε σε αρκετούς χρήστες να χρησιμοποιήσουν την πλατφόρμα του Instagram για την παράνομη αυτή δραστηριότητα.




Το Facebook έχει ήδη ενεργήσει, αποκλείοντας το περιεχόμενο που σχετίζεται με ορισμένα hashtags, δυσκολεύοντας τη διαδικασία για όσους πουλούσαν με αυτόν τον τρόπο φάρμακα.

Αυτή η κίνηση του Facebook ήρθε αμέσως μετά την αυστηρή επισήμανση του Επιτρόπου του FDA, Scott Gottlieb, ο οποίος τόνισε ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν παίξει ρόλο στην αύξηση της χρήσης οπιοειδών. «Είναι γνωστό ότι οι εταιρείες του διαδικτύου είναι απρόθυμες να αναλάβουν ευρύτερο αστυνομικό ρόλο», δήλωσε ο Gottlieb. «Ωστόσο, ανάλογες ενέργειες αποτελούν ύπουλες απειλές που βρίσκουν πρόσφορο έδαφος μέσα από διαδικτυακές πλατφόρμες».
Ο Gottlieb ανακοίνωσε επίσης ότι θα προσκαλέσει ηγέτες από τη βιομηχανία της τεχνολογίας σε μια σύνοδο κορυφής, όπου θα μπορούσε να συζητηθεί ο ρόλος που παίζουν οι εταιρείες τους στην επιδημία των οπιοειδών.

Εκπρόσωπος του Instagram δήλωσε ότι «οι κοινοτικές οδηγίες καθιστούν σαφές ότι η αγορά και η πώληση συνταγογραφούμενων φαρμάκων δεν επιτρέπεται στο Instagram και έχουμε μηδενική ανοχή όταν πρόκειται για περιεχόμενο που θέτει σε κίνδυνο την ασφάλεια της κοινότητας μας».

Η απορία είναι πόσο αποτελεσματικός είναι ο περιορισμός της εμφάνισης περιεχομένου που σχετίζεται με τα συγκεκριμένα hashtags για να σταματήσει το εμπόριο και αυτό γιατί ήδη έχουν «ξεφυτρώσει» εναλλακτικά hashtags!

Πηγή: dailypharmanews