Υπέρ τάσσονται κρατικοί λειτουργοί και παράγοντες από την φαρμακοβιομηχανία
Στο τραπέζι των συζητήσεων ξαναμπαίνει το θέμα των παρεχόμενων υπηρεσιών από τους φαρμακοποιούς προς τους ασθενείς-πελάτες τους, οι οποίες δίνονται παράνομα, καθώς δεν υπάρχει θεσμοθέτηση, όπως γνωρίζει πολύ καλά το κράτος και επιπλέον προσφέρονται δωρεάν σε αντίθεση με ότι ισχύει στο εξωτερικό.
Υπέρ της νομικής θεσμοθέτησης των φαρμακευτικών υπηρεσιών από πλευράς των φαρμακοποιών προς τους ασθενείς, τάσσονται.....
Στο τραπέζι των συζητήσεων ξαναμπαίνει το θέμα των παρεχόμενων υπηρεσιών από τους φαρμακοποιούς προς τους ασθενείς-πελάτες τους, οι οποίες δίνονται παράνομα, καθώς δεν υπάρχει θεσμοθέτηση, όπως γνωρίζει πολύ καλά το κράτος και επιπλέον προσφέρονται δωρεάν σε αντίθεση με ότι ισχύει στο εξωτερικό.
Υπέρ της νομικής θεσμοθέτησης των φαρμακευτικών υπηρεσιών από πλευράς των φαρμακοποιών προς τους ασθενείς, τάσσονται.....
...... όλοι οι εκπρόσωποι του κλάδου των φαρμακοποιών, ενώ θετικοί προς αυτή την λύση, είναι και παράγοντες από την πλευράς της φαρμακοβιομηχανίας αλλά και στελέχη που ηγούνται σε θεσμικά όργανα του κράτους. Το συγκεκριμένο θέμα αναλύθηκε και από τους συμμετέχοντες στο 6 Συνέδριο που διοργάνωσε πρόσφατα ο Συνεταιρισμός Φαρμακοποιών Κρήτης και Δωδεκανήσων
Τρεις είναι ουσιαστικά οι πυλώνες παροχής υπηρεσιών από τα φαρμακεια προς τους ασθενείς.
Κάποιες από τις προαναφερθείσες υπηρεσίες ήδη προσφέρονται μέσα στα φαρμακεία και μάλιστα ανέξοδα για τον ασθενή σε αντίθεση με ότι ισχύει στο εξωτερικό, όπου υπάρχει κάποιο αντίτιμο.
Υπογραμμίζεται ότι οι φαρμακοποιοί στην Ελλάδα υποδέχονται καθημερινά πάνω από 500.000 επισκέπτες, σημαντικό μέρος των οποίων (16%), όπως έχει παρουσιαστεί και από επιστημονική έρευνα της ΕΣΔΥ, δεν ανήκει σε καμία ομάδα ασθενών. Ο ρόλος του φαρμακοποιού, όπως επιβεβαιώνουν και τα προαναφερθέντα στοιχεία, είναι καθοριστικός στην πρόληψη, στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των ασθενών, ενώ συμβάλλει στη μείωση των συνολικών πόρων από πλευράς του συστήματος υγείας.
Έρευνες έχουν αποδείξει ότι η μείωση της φαρμακευτικής δαπάνης είναι διψήφιο ποσοστό, ενώ υπάρχει μείωση στη νοσοκομειακή δαπάνη με παράλληλη αποσυμφόρηση της κίνησης στις δημόσιες δομές.
Τρεις είναι ουσιαστικά οι πυλώνες παροχής υπηρεσιών από τα φαρμακεια προς τους ασθενείς.
- Ο πρώτος πυλώνας αφορά τις υπηρεσίες που έχουν ως στόχο την πρόληψη (για παράδειγμα εμβολιασμοί, διακοπή καπνίσματος, αντισύλληψη).
- Ο δεύτερος πυλώνας αφορά τις υπηρεσίες που διενεργούνται με στόχο την διερεύνηση των αδιάγνωστων παθήσεων (για παράδειγμα ρευματοπάθειες, μέτρηση πίεσης, σακχάρου κ.λπ. ).
- Ο τελευταίος πυλώνας περιλαμβάνει τις υπηρεσίες φαρμακευτικής φροντίδας (για παράδειγμα εκτίμηση φαρμακοθεραπευτικών αναγκών του ασθενή, εντοπισμός αλληλεπιδράσεων, αύξηση της συμμόρφωσης στην αγωγή, βοήθεια στο σπίτι). Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας αξίζει να επισημανθεί ότι η φαρμακευτική συμμόρφωση περιλαμβάνει τη λήψη του σωστού φαρμάκου τη σωστή στιγμή στη σωστή δόση και για το απαιτούμενο χρονικό διάστημα όπως και την τήρηση ενός διαιτητικού προγράμματος ή την πραγματοποίηση αλλαγών στον τρόπο ζωής (WHO, 2003).
Κάποιες από τις προαναφερθείσες υπηρεσίες ήδη προσφέρονται μέσα στα φαρμακεία και μάλιστα ανέξοδα για τον ασθενή σε αντίθεση με ότι ισχύει στο εξωτερικό, όπου υπάρχει κάποιο αντίτιμο.
Υπογραμμίζεται ότι οι φαρμακοποιοί στην Ελλάδα υποδέχονται καθημερινά πάνω από 500.000 επισκέπτες, σημαντικό μέρος των οποίων (16%), όπως έχει παρουσιαστεί και από επιστημονική έρευνα της ΕΣΔΥ, δεν ανήκει σε καμία ομάδα ασθενών. Ο ρόλος του φαρμακοποιού, όπως επιβεβαιώνουν και τα προαναφερθέντα στοιχεία, είναι καθοριστικός στην πρόληψη, στη βελτίωση της ποιότητας ζωής των ασθενών, ενώ συμβάλλει στη μείωση των συνολικών πόρων από πλευράς του συστήματος υγείας.
Έρευνες έχουν αποδείξει ότι η μείωση της φαρμακευτικής δαπάνης είναι διψήφιο ποσοστό, ενώ υπάρχει μείωση στη νοσοκομειακή δαπάνη με παράλληλη αποσυμφόρηση της κίνησης στις δημόσιες δομές.