Φυσικά δεν αναφερόμαστε στην τραγελαφική ιστορία με το φάρμακο που πήγε στο 10% αλλά το κρατάμε στο 9% μέχρι να ξαναπάει στο 10% και το χτυπάμε στο 10% υπολογίζοντας 9%. (Ζαλιστήκατε;) Μιλάμε για πολλά παραφάρμακα και δερμοκαλλυντικά στα οποία διατηρήσαμε σταθερές τιμές… με το στανιό! Ας το κάνουμε όμως με παραδείγματα:
Α) Αντιρυτιδική κρέμα γνωστής εταιρείας με Λ.Τ=33€ και με αυτοκόλλητο τιμής βρίσκεται στο ράφι μας. Με την αύξηση του ΦΠΑ πάει αυτόματα στα 33,66€, ποιος να ζητήσει όμως τα 66 επιπλέον λεπτά και να καταστρέψει την πώληση; Το σωστό θα ήταν να αλλάζαμε τιμές σε όλα τα δερμοκαλλυντικά αλλά για αυτή τη δουλειά θέλουμε τουλάχιστον μια μέρα ολόκληρη και να είμαστε και κλειστά. Μπορούμε επίσης να μην βάζουμε καθόλου τιμές αλλά δεν είναι μέθοδος που θα την προτείναμε…
Β) Στους κινήσιμους κωδικούς των παραφαρμάκων προτιμάμε στρογγυλές –και προς τα κάτω- τιμές. To Centrum κόστιζε πριν από την ανατίμηση 10,14€ και τώρα με το +1% πήγε στα 10,25€. Φυσικά και τότε και τώρα το πουλάμε 10€. Το ίδιο συμβαίνει και με τα Otrisalin: 5€ και 9€ αντίστοιχα για ανταλλακτικά και συσκευή αντί για 5,20€ και 9,36€. (Σ.Σ: Οι τιμές του παραδείγματος είναι ενδεικτικές και όχι δεσμευτικές)
Γ) Στα είδη του super market (Johnson’s, Penaten, Fissan κλπ) δεν έχουμε και πολλές επιλογές. Αν αυτοί κράτησαν σταθερές τις τιμές και εμείς ήδη πουλάμε ακριβότερα, είμαστε υποχρεωμένοι να ακολουθήσουμε την ίδια πορεία.
Δ) Για εταιρείες που -υποτίθεται ότι- γιορτάζουν τα 20, τα 30 ή τα 40 τους χρόνια και κάνουν εκπτώσεις της τάξης του 35% και του 40% σε κάποιους κωδικούς, καταλαβάνετε ότι δεν έχει καν νόημα να βάλουμε το +2% του ΦΠΑ...
Γιατί λοιπόν να μην διατυμπανίζουμε κι εμείς ότι απορροφήσαμε την αύξηση του ΦΠΑ όπως κάνουν οι μεγάλες αλυσίδες super market; Ψέματα είναι;