Τρίτη 11 Απριλίου 2017

22 tips για το e-ΔΑΠΥ - Vol 2

Δεν κάνουν μόνο οι ταινίες  σίκουελ, κάνουμε κι εμείς και δημοσιεύουμε το δεύτερο μέρος από τα διάσημα tips μας με τα θέματα που έχουμε βρει από τότε. Μαζέψαμε σε ένα άρθρο όλες τις απορίες, τα λάθη και τα προβλήματα του e-ΔΑΠΥ τα οποία εντοπίσαμε εμείς ή συλλέξαμε από εσάς τους ίδιους τον τελευταίο αυτόν μήνα.

Το άρθρο αυτό θα το βρίσκετε πάντα στη σελίδα μας «Αναλώσιμα» πατώντας το link «Οδηγός Αναλωσίμων Farmakopoioi 2017»

Δείτε αναλυτικά:


 
1) Ε: Εχω δοκιμάσει τα πάντα και δε βρίσκω άκρη! (για όποιο πρόβλημα) 
Α: Τα τηλέφωνα του help desk σε θέματα eΔΑΠΥ δεν ισχύουν πλέον. Για οποιοδήποτε πρόβλημα σχετικά με την εφαρμογή παρακαλούμε να απευθύνεστε στο email: edapy@eopyy.gov.gr αναφέροντας απαραίτητα:
α) στοιχεία αποστολέα (Επωνυμία, ΑΦΜ, τηλέφωνα επικοινωνίας & κινητό),
β) λεπτομερή περιγραφή του προβλήματος.


2) Ε: Πού είναι οι οδηγίες χρήσης; Ξέχασα τί βήμα κάνω μετά!
Α: Το eΔΑΠΥ έχει τη λογική του βήμα-βήμα. Παρατηρώντας στη στήλη «Ενέργειες» της κάθε περιόδου υποβολής θα δείτε ότι αλλάζουν με κάθε βήμα που ολοκληρώνουμε και εμφανίζουν τις επόμενες (αλλά και επιλογές για να γυρίσουμε πίσω). Η λογική είναι να κινούμαστε από αριστερά προς τα δεξιά και κάθε βήμα που ολοκληρώνουμε να πηγαίνουμε στο επόμενο. Να θυμόμαστε: το σύστημα έχει κι άλλη στήλη η οποία μας περιγράφει συνοπτικά τί λάθος έχουμε κάνει και δεν προχωράει. Παρακάτω έχουμε τα περισσότερα που θα χρειαστείτε.
Παρόλα αυτά έχουμε μαζέψει όλες τις οδηγίες που έχουν εκδοθεί καθώς και ειδικό βίντεο στη στήλη μας «Αναλώσιμα-Οδηγός Αναλωσίμων Farmakopoioi 2017»

3) Ε: Ποιοί είναι οι κωδικοί μου; Εχω αλλάξει επωνυμία (π.χ. συστέγαση ή εταιρία)!
Α: μπαίνουμε από ΕΔΩ με τους ίδιους κωδικούς που είχαμε. Τα νέα Φαρμακεία ή όσα έχουν αλλαγή επωνυμίας, τα οποία δεν διέθεταν, μέχρι σήμερα, κωδικούς eΔΑΠΥ, δύνανται να πραγματοποιήσουν Εγγραφή στην εφαρμογή Πιστοποίησης Φαρμακείων (www.eopyy.gov.gr - Εφαρμογές - Πιστοποίηση Φαρμακείων). Σε περίπτωση απώλειας των κωδικών, τα Φαρμακεία, θα πραγματοποιούν νέα Εγγραφή στην εφαρμογή Πιστοποίηση Φαρμακείων, δηλώνοντας νέο κωδικό χρήστη (όνομα), διαφορετικό από τον προηγούμενο

4) Ε: Τί είναι αυτό το ΙΒΑΝ; Δεν είναι το δικό μου ή δεν έχει καθόλου και θέλω να το αλλάξω/προσθέσω!!
Α: Οσοι είστε σε Σύλλογο με Διανεμητικό λογαριασμό το σύστημα έχει αυτόματα το λογαριασμό του διανεμητικού σας, όπου και πληρώνεστε! Στους υπόλοιπους έχει το δικό σας λογαριασμό. Αν δεν έχει ή αν δεν είναι σωστός πρέπει να επικοινωνήσετε με τον ΕΟΠΥΥ (στο mail d6.t2@eopyy.gov.gr). Οσοι είναι σε παρακρατήσεις αλλά σε Σύλλογο με διανεμητικό είχαν πρόβλημα (έπρεπε να βάλουν το δικό τους ΙΒΑΝ), αλλά το πρόβλημα λύθηκε

5) Ε: Πού βρίσκω τους κωδικούς ΕΚΑΠΤΥ; 
Α: Αν και στην αρχή μαζέψαμε αρκετούς τέτοιους κωδικούς (τους οποίους μπορείτε να βρείτε με μια απλή αναζήτηση με το όνομα του υλικού στην "αναζήτηση" του μπλογκ ή στις ειδικές μας στήλες) στη συνέχεια δε χρειάστηκαν για την ώρα σε πολλά είδη. Όταν περνάμε αναλώσιμα διαβήτη αυτόματα το σύστημα ζητάει barcode υλικού αντί για κωδικό ΕΚΑΠΤΥ. Στα υπόλοιπα αναλώσιμα το σύστημα αποθηκεύει τη γνωμάτευση και χωρίς τον κωδικό. Οι κωδικοί ΕΚΑΠΤΥ θα μπουν αυτόματα στο σύστημα και θα είναι επιβεβαίωση για την αποζημίωση των συγκεκριμένων προϊόντων. Τώρα, περνώντας το barcode του προϊόντος και αν αυτό εμφανιστεί με το όνομα του στο πλάι, τότε είναι απόδειξη ότι είναι εγκεκριμένο και αποζημιώνεται κανονικά!
 
6) Ε: Περνώντας γνωματεύσεις πολλές φορές μπλοκάρει ή βγαίνουν λάθος ή δεν αποθηκεύονται!
Α: Κάθε καταχώρηση που κάνουμε (ημερομηνία, ΑΜΚΑ, κατηγορία, υλικό κτλ) πρέπει να περιμένουμε να εμφανιστεί δίπλα το αποτέλεσμα (όνομα γιατρού ασθενούς, ταινίες, όνομα προϊόντος αντίστοιχα κτλ). Ο καλύτερος τρόπος είναι να χρησιμοποιούμε το πλήκτρο tab (2 αντίθετης φοράς βελάκια) που βρίσκεται αριστερά από το γράμμα Q στο πληκτρολόγιό μας. Αυτό λειτουργεί σαν επιβεβαίωση (enter) και μας δείχνει ότι προχωράμε σωστά, χωρίς λάθη και το σύστημα αποθηκεύει ορθά τις επιλογές μας.

7) Ε: Μου βγάζει ανύπαρκτο γιατρό (συνταγογράφο ή/και ελεγκτή)! Τί κάνω;
Α: Οι γιατροί αυτοί δεν έχουν κάνει τη διαδικασία πιστοποίησης στο σύστημα και πρέπει να την κάνουν. Για την ώρα, παρόλα αυτά το σύστημα αποθηκεύει τις γνωματεύσεις αναλωσίμων διαβήτη (και μόνο). Προσοχή: για τις υπόλοιπες δεν μπορεί να ολοκληρωθεί η εκτέλεση αν δεν πιστοποιηθούν (συνταγογράφος ή/και ελεγκτής)

8) Ε: Τί γίνεται με τις ηλεκτρονικές γνωματεύσεις στα αναλώσιμα διαβήτη αλλά και στα υπόλοιπα;
Α: Στα υπόλοιπα υλικά οι ηλεκτρονικές γνωματεύσεις ισχύουν και μάλιστα αποκλειστικά από 1/1/2017! Να θυμόμαστε ότι χρειάζονται πάντα θεώρηση! Στα αναλώσιμα διαβήτη θα δεχόμαστε χειρόγραφες μέχρι και 21/4! Προσοχή: αυτές τις γνωματεύσεις θα πρέπει να τις περάσουμε στο σύστημα μέχρι 30/4!  
Μια επισήμανση: ηλεκτρονική γνωμάτευση είναι αυτή που βγαίνει από το eΔΑΠΥ και όχι οι γνωματεύσεις που έχουν τη γνωστή μορφή, απλά είναι συμπληρωμένες μηχανογραφικά από τα ειδικά προγράμματα των γιατρών (όπως έχουμε κι εμείς τα δικά μας προγράμματα)

9) Ε: Σε ποιά περίοδο υποβολής μπαίνει η ζώνη οσφύος/επιθέματα/νεφελοποιητής κτλ;
Α: Οι τρεις (3) περίοδοι υποβολής έχουν περιγραφές και μπορούμε να καταλάβουμε: ορθοπεδικά-αναπνευστικές συσκευές είναι μαζί με τα ακουστικά βαρηκοΐας, όλα τα συμπληρώματα διατροφής ξεχωριστά και όλα τα υγειονομικά υλικά μαζί με τα αναλώσιμα διαβήτη στο «Παροχή υγειονομικού υλικού». Παρατηρήστε ότι επιλέγοντας την κατηγορία «Διαβητολογικό υλικό» αλλά και «Ιατροτεχνολογικό Υλικό» ή «Επιθέματα» το σύστημα βάζει στην ίδια υποβολή τα υλικά, αλλά και για νεφελοποιητές επιλέγεις «Ιατροτεχνολογικό Υλικό» όμως πάνε σε άλλη υποβολή!!
Αντί λοιπόν για πίνακες και μνημονικούς κανόνες κάντε το πιο απλό: κάθε μήνα ανοίξτε και τις τρεις (3) περιόδους υποβολής. Επιλέγοντας κατηγορία το σύστημα θα πάει τη γνωμάτευσή σας στη σωστή υποβολή αυτόματα κι εσείς θα μπορείτε να το δείτε στο τέλος και να κόψετε τιμολόγια σωστά κι εύκολα. Τις κενές περιόδους υποβολής μπορείτε να τις ακυρώσετε στο τέλος του μήνα. Μπορείτε να ανοίγετε καινούριες περιόδους ακόμα κι αν δεν έχετε κλείσει του προηγούμενου μήνα!
Να θυμόμαστε: οι Ευρωπαίοι ασφαλισμένοι έχουν επίσης τρεις (3) περιόδους υποβολής με τα ίδια ονόματα αλλά σαφώς διαφορετικές 
 
10) E: Πώς περνάω αναλώσιμα υλικά, τα διαβήτη τα ξέρω, τα υπόλοιπα;
Α: Κάθε ηλεκτρονική γνωμάτευση που περιγράφει ένα υλικό έχει μπροστά από την περιγραφή έναν κωδικό (αντίστοιχο πχ με το 2995 που είναι για τις ταινίες σακχάρου). Περνάμε αυτόν τον κωδικό και μετά το barcode του προϊόντος πχ για σκεύασμα ειδικής διατροφής ή κωδικό ΕΚΑΠΤΥ πχ για επιθέματα ή ορθοπεδικά, ώστε το σύστημα να μας επιβεβαιώσει την ύπαρξή του στον πίνακα που έχουν εγκριθεί ώστε και αποζημιώνονται.
Να θυμόμαστε:
  • στα συμπληρώματα διατροφής ζητάει barcode (όπως στα διαβήτη). Στα υπόλοιπα ζητάει κωδικό ΕΚΑΠΤΥ, αλλά όπως είπαμε αποθηκεύεται και χωρίς. Στα επιθέματα όμως πρέπει να περάσουμε κωδικό ΕΚΑΠΤΥ για να συμπληρωθεί αυτόματα ο κωδικός υλικού
  • τα προϊόντα οξυγονοθεραπείας αφορούν ενοικίαση και όχι απλά πώληση. Αρα πρέπει να κοπεί τιμολόγιο πώλησης αλλά και παροχής υπηρεσιών, απλά θα περάσετε δύο (2) διαφορετικά φορολογικά παραστατικά στην ίδια υποβολή. Εκτέλεση της γνωμάτευσης θεωρείται η τελευταία ημερομηνία
  • τα περιτοναϊκής κάθαρσης είναι ένας κωδικός, αλλά στο σχόλιο της γνωμάτευσης ο γιατρός μπορεί να περιγράψει ποιά υλικά χρειάζονται μέχρι το μηνιαίο πλαφόν
  • τα συμπληρώματα διατροφής έχουν μηνιαίο πλαφόν και συγκεκριμένες τιμές αποζημίωσης που μπορείτε να βρείτε στη στήλη μας «Αναλώσιμα»
  • για την ώρα το σύστημα δεν εμφανίζει παντού τις ανώτατες τιμές αποζημίωσης. Μέχρι να το κάνει αυτό πρέπει να τσεκάρουμε αν υπάρχουν στα υλικά που αποδίδουμε και να κινούμαστε αναλόγως. Πολλές φορές πάντως βάζοντας μια τιμή δεν τη δέχεται το σύστημα γιατί ξεπερνάει το πλαφόν. μπορούμε να διορθώνουμε και να δοκιμάζουμε (αν δεν έχουμε βρει την τιμή αποζημίωσης στις λίστες μας)
  
11) Ε: Ξέχασα να εκτυπώσω τη γνωμάτευση μετά την αποθήκευση ή έχω κάνει λάθη σε μια γνωμάτευση! Τί κάνω;
Α: Στο κάτω μέρος της σελίδας που έχει όλες τις περιόδους υποβολής που έχουμε ανοίξει, έχει τρεις (3) επιλογές: «Νέο-Μεταβολή-Διαγραφή»
  • στο «Νέο» καταχωρούμε κανονικά μια γνωμάτευση
  • στη «Μεταβολή» μπορούμε να διορθώσουμε ή/και να επανεκτυπώσουμε αν ξεχάσαμε. Πατάμε «Μεταβολή», μετά το πρώτο ερωτημαρτικό ψηλά, επιλέγουμε περίοδο υποβολής, αναζήτηση γνωματεύσεων, επιλέγουμε τη συγκεκριμένη που μας χρειάζεται, αναζήτηση. Η γνωμάτευση έχει έρθει στην οθόνη μας. Το κουμπί «εκτύπωση» έχει εμφανιστεί ψηλά δεξιά. Αν πρόκειται για διόρθωση τότε πάμε κάτω και πατάμε το φακό δίπλα στην καταχώρηση του είδους. Διορθώνουμε και πατάμε τη Μεταβολή και μετά αποθήκευση και ξανά εκτύπωση. Να θυμόμαστε: μπορούμε να εκτυπώνουμε πίσω από την γνωμάτευση ή/και σε άλλο χαρτί
  • στη «Διαγραφή» μπορούμε με την ίδια διαδικασία να διαγράψουμε μια γνωμάτευση. Να θυμόμαστε: αν διαγράψουμε μια γνωμάτευση το σύστημα αλλάζει την αυτόματη αρίθμηση των γνωματεύσεων στη συγκεκριμένη υποβολή, όμως το σύνολο παραμένει σωστό και δεν χρειάζεται κάποια άλλη ενέργεια
Να θυμόμαστε: δε χρειάζεται για ένα λάθος να ακυρώνουμε όλη την περίοδο υποβολής και να τα ξαναπερνάμε από την αρχή, δημιουργώντας αφενός ένα άσκοπο χάος και αφετέρου νέες αυξημένες πιθανότητες να κάνουμε νέα λάθη
 
12) Ε: Το ΦΠΑ σε ένα συμπλήρωμα είναι διαφορετικό!
Α: Το σύστημα αφήνει την επιλογή ΦΠΑ ελεύθερη, ώστε να μπορούμε να βάλουμε το σωστό

13) Ε: Μου βγάζει λάθη στα φορολογικά παραστατικά!
Α: Τα λάθη αυτά οφείλονται σε δύο διαφορετικές καταστάσεις:
  • έχουμε καταχωρήσει διαφορετικά ποσά από αυτά που υπολογίζει μόνο του το σύστημα. Αυτό είναι και σημάδι ελέγχου ότι κάτι έχουμε κάνει λάθος, ειδικά αν συμπληρώνουμε τα φορολογικά ποσά από το πρόγραμμά μας, που σαφώς είναι ευκολότερο. Καλό είναι να συγκρίνουμε αν έχουμε κάποιο λάθος στη συμμετοχή σκαρφιστήρων, στο ΦΠΑ κάποιου συμπληρώματος, στο συνολικό ποσό κάποιου υλικού ή ό,τι άλλο και να διορθώσουμε τη γνωμάτευση (δείτε το 11) και φυσικά μετά και το φορολογικό παραστατικό
  • έχουμε καταχωρήσει πολλά φορολογικά παραστατικά. Όταν καταχωρούμε ένα Φ/Π το κουμπί αποθήκευσης (δισκέτα, πάνω αριστερά) δεν μας δίνει κάποια ένδειξη ότι πραγματοποίησε κάποια ενέργεια. Μας ξεγελά λοιπόν να το πατήσουμε περισσότερες φορές, αλλά έτσι δημιουργούνται πολλά, ίδια Φ/Π και το σύστημα δεν προχωρά. Πρέπει να μπούμε στα Φ/Π, να τα βρούμε με αναζήτηση και να διαγράψουμε τα επιπλέον (εκτός από την υποβολή οξυγονοθεραπείας που θα έχει δύο, όπως είπαμε στο 10)
Να θυμόμαστε: είναι σαφώς πιο σωστό να περνάμε τις γνωματεύσεις στα προγράμματά μας. Ετσι εξασφαλίζουμε τη σύγκριση που μας δείχνει τυχόν λάθη. Το σύστημα δεν κάνει πλέον λάθη στις στρογγυλοποιήσεις (όπως παλιά), οπότε είναι πολύ καλή δικλείδα ασφαλείας!
 
14) Ε: Εχω κάνει λάθη, αλλά έχω πατήσει ολοκλήρωση!
Α: Το σύστημα έχει πολλές ενέργειες στη φαρέτρα μας (όπως είπαμε στο 2). Σε κάθε περίοδο υποβολής έχει πάντα επιλογή «Επιστροφή σε καταχώρηση» η οποία μας ανοίγει ξανά την υποβολή. Φυσικά αφού ολοκληρώσουμε τις διορθώσεις μας θα πρέπει να κάνουμε όλα τα κανονικά βήματα ξανά

15) Ε: Τί συμπληρώνω στον αριθμό κυτίου αν έχω αναλώσιμα διαβήτη κι ένα πχ ορθοπεδικό και πόσα τιμολόγια;
Α: Κάθε μία υποβολή (από τις 3 κανονικές και τις 3 ευρωπαίων) είναι σαν ένα διαφορετικό Ταμείο. Αρα κόβουμε διαφορετικό τιμολόγιο για κάθε μία ξεχωριστά (άσχετα αν όλα τα τιμολόγια είναι προς τον ΕΟΠΥΥ)! Ομοίως κάθε υποβολή μπαίνει στο δικό της φάκελλο και θέλει το δικό της διαβιβαστικό (το έντυπο με τα barcode) κολλημένο απέξω. Ακόμα λοιπόν κι αν έχουμε γνωματεύσεις και για τις έξι (6) υποβολές, θα έχουμε 6 διαφορετικά διαβιβαστικά (με το καθένα να γράφει ένα κυτίο, εκτός κι αν έχουμε περισσότερα στην καθεμία), όπως κάνουν οι μεταφορικές όταν μας φέρνουν κούτες και σημειώνουν το σύνολο (1/3, 2/3 κτλ).
Να θυμόμαστε: όσοι δεν έχουν διανεμητικό και τα στέλνουν μόνοι τους πρέπει να τα μαζεύουν όλα σε ένα μεγάλο φάκελο. Απλά λοιπόν θα κολλάνε το ειδικό έντυπο του συστήματος στην αντίστοιχη υποβολή του κι έξω από το μεγάλο μπορούν να φτιάχνουν μία λίστα που να αναφέρουν τί περιέχει (αριθμούς υποβολής) ώστε να παραλαμβάνονται εύκολα από την αρμόδια υπηρεσία

16) Ε: Εχω τρίμηνες γνωματεύσεις, τί κάνω;
Α: Δεν υπάρχουν τρίμηνες γνωματεύσεις αναλωσίμων, πολύ απλά οι συνταγογράφοι κόβανε 3 χειρόγραφες για να συνοδεύσουν τις τρίμηνες φαρμάκων, αλλά πρέπει αυτές να έχουν τρέχουσες ημερομηνίες για τον αντίστοιχο μήνα. Προσοχή: μετά τις 21/4 δεν ισχύουν χειρόγραφες (δείτε το 8). Στα υπόλοιπα υλικά όπου υπήρχαν τρίμηνες γνωματεύσεις μπορούσαν (μέχρι να τελειώσουν οι υπάρχουσες) να εκτελεστούν με φωτοτυπία της αρχικής. Αλλά πλέον όλες οι γνωματεύσεις θα είναι ηλεκτρονικές και μηνιαίας ισχύος ή επαναλαμβανόμενες με διαφορετικές ημερομηνίες, όπως των φαρμάκων

17) Ε: Μου φέρανε μια γνωμάτευση με υγειονομικά υλικά από το νοσοκομείο μόλις βγήκανε, χειρόγραφη. Πώς την κάνω ηλεκτρονική;
Α: Καταρχήν δεν υπάρχουν χειρόγραφες γνωματεύσεις αναλωσίμων υλικών πλην διαβήτη (δείτε το 8). Το χαρτί του νοσοκομείου δεν είναι παρά μια ιατρική γνωμάτευση η οποία βεβαιώνει την ασθένεια και παραγγέλει τα απαραίτητα είδη που πρέπει να χορηγηθούν στον ασθενή (όπως γράφουν πχ τα φάρμακα στο εξιτήριο ή σε απλό χαρτί). Με βάση αυτή τη γνωμάτευση πρέπει ο συνταγογράφος να εκδόσει ηλεκτρονικά ένα παραπεμπτικό (γνωμάτευση, συνταγή) αποζημίωσης των υλικών από τον ΕΟΠΥΥ. Προσοχή: αυτή η ηλεκτρονική «συνταγή» αποζημίωσης θα είναι μηνιαίας διάρκειας, ανεξαρτήτως αν η ιατρική γνωμάτευση καθορίζει άλλο χρονικό διάστημα λήψης των υλικών από τον ασθενή

18) Ε: Ο ασθενής έχει γνωμάτευση ότι χρειάζεται περισσότερα πχ βελόνες ή ταινίες από αυτά που δικαιολογούνται. Τί κάνω;
Α: Είπαμε στο 17 τη διάκριση μεταξύ μιας ιατρικής γνωμάτευσης και του χειρόγραφου ή/και ηλεκτρονικού παραπεμπτικού αποζημίωσης. Σε αυτήν πάντως την περίπτωση ο ασθενής πρέπει να απευθυνθεί στο Ανώτατο Υγειονομικό Συμβούλιο (ΑΥΣ) και με βάση την νιατρική γνωμάτευση να ζητήσει απόφαση που να επιτρέπει στο γιατρό να συνταγογραφήσει μεγαλύτερη ποσότητα των απαραίτητων υλικών.
Προσοχή: δεν εκτελούνται γνωματεύσεις με παραπάνω ποσότητες αν δεν έχουμε την απόφαση του ΑΥΣ. Σε τέτοιες περιπτώσεις θα πρέπει οι γιατροί να γράφουν δύο (2) παραπεμπτικά. Ενα με τις κανονικές ποσότητες το οποίο θα εκτελείται επιτόπου κι ένα δεύτερο με τις επιπλέον ποσότητες το οποίο θα εκτελείται αφού εκδοθεί η απόφσαση του ΑΥΣ

19) Ε: Εχω γνωμάτευση ευρωπαίου ασφαλισμένου, τί κάνω;

Α: Πατήστε ΕΔΩ

20) Ε: Εχω πολλά φαρμακεία, τί κάνω;
Α: Κατά την πιστοποίηση νέων φαρμακείων στην εφαρμογή e-ΔΑΠΥ, εμφανίζεται πεδίο προς συμπλήρωση «ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΗΤΡΩΟΥ ΤΣΑΥ ΕΝΟΣ ΦΑΡΜΑΚΟΠΟΙΟΥ». Εκεί όσοι φαρμακοποιοί έχουν πολλαπλά φαρμακεία, κατά την πιστοποίηση του 2ου , ή 3ου ή 4ου κ.ο.κ. φαρμακείου, θα πρέπει να βάλουν αντί του ΑΜ ΤΣΑΥ (που τον χρησιμοποιεί ΜΟΝΟ το πρώτο φαρμακείο εκ των πολλαπλών που κάνει πιστοποίηση) έξι μηδενικά (000000)

21) Ε: Μου βγάζει «ανασφάλιστος», τί κάνω; 
Α: Για αναλώσιμα διαβήτη ΑΜΚΑ Αμεσα, ΑΜΚΑ δικαιούχου βάζουμε τα ίδια. Σε περίπτωση που ο δικαιούχος βγαίνει ανασφάλιστος, βάζουμε ως ΑΜΚΑ άμεσα το ΑΜΚΑ του συζύγου. Προσοχή: Σε περίπτωση που ο ασφαλισμένος βγαίνει ανασφάλιστος, τότε υπάρχει πρόβλημα και δεν μπορεί να προχωρήσει η συνταγή. Αναλώσιμα σε ανασφάλιστους προς το παρόν δεν δίνουμε.
  
22) Ε: Μου βγάζει μήνυμα ότι ο ασθενής έχει ξαναπάρει υλικό!
Α: Το σύστημα έχει μια ειδοποίηση ότι στο συγκεκριμένο ΑΜΚΑ έχει εκτελεστεί γνωμάτευση της κατηγορίας του υλικού που έχετε μπροστά σας, δεν απαγορεύει όμως την αποθήκευση του υλικού. Απλά σας εφιστά την προσοχή: αν είναι μέσα στα όρια του Κανονισμού (ΕΚΠΥ) μπορείτε να εκτελέσετε ασφαλώς