Αξιότιμε κύριε Πρόεδρε,
Παρακολουθούμε εδώ και καιρό τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί με τη χορήγηση των αναλωσίμων υλικών και υπολοίπων ιατροτεχνολογικών προϊόντων από τα φαρμακεία μας και έχουμε αντιληφθεί ότι αντί να επιλύονται, πολλαπλασιάζονται ανησυχητικά.
Από την 1/10/17 το ηλεκτρονικό σύστημα καταχώρισης των ανωτέρω προϊόντων έχει αδρανοποιηθεί εν ονόματι μιας αναβάθμισης, η οποία δεν έχει ολοκληρωθεί μέχρι σήμερα. Να σας υπενθυμίσουμε ότι από την υπογραφή της σύμβασης των φαρμάκων με την ΗΔΙΚΑ, παρά τον πολύ μεγαλύτερο όγκο των συνταγών σε σχέση με τις γνωματεύσεις των αναλωσίμων, ουδέποτε παρατηρήθηκε πρόβλημα ή διακοπή της λειτουργίας της ηλεκτρονικής συνταγογράφησης.
Η λύση που δώσατε για την προσωρινή εκτέλεση γνωματεύσεων χειρόγραφα, αφενός μεν δε μπορεί να χαρακτηριστεί ως σύγχρονη και επιτυχής επίλυση του προβλήματος, αφετέρου δε, εγκυμονεί κινδύνους για τα φαρμακεία μας όταν θα επαναλειτουργήσει το σύστημα. Το φαρμακείο δεν μπορεί να γνωρίζει αν ο ασφαλισμένος έχει λάβει ιατροτεχνολογικά προϊόντα ή αναλώσιμα μέσα στον ίδιο μήνα. Ως εκ τούτου αδυνατεί να εκτελέσει τις συνταγές. Ουδείς μας εγγυάται ότι οι συνταγές που εκτελούμε σήμερα χειρόγραφα, θα έχουν τη δυνατότητα να καταχωρηθούν στο σύστημα χωρίς προβλήματα.
Όπως γνωρίζετε, η ηλεκτρονική καταχώριση προστατεύει τα μέλη μας και τον Οργανισμό σας από λάθη, τα οποία η χειρόγραφη εκτέλεση γνωματεύσεων δεν δύναται να αποφύγει. Το ίδιο συνέβη και τους δύο πρώτους μήνες μη λειτουργίας του συστήματος, με αποτέλεσμα να υπάρχει σωρεία περικοπών μετά, παρ’ όλες τις διαβεβαιώσεις σας ότι αυτό δεν θα συμβεί.
Είναι επίσης εκτός κάθε λογικής η επανειλημμένη παραβίαση των όρων της σύμβασης εκ μέρους του ΕΟΠΥΥ, οι οποίοι ορίζουν επακριβώς τη διαδικασία πληρωμής μας εντός συγκεκριμένων χρονικών ορίων (2 μηνών ή σε έκτακτες περιπτώσεις, 3 μηνών). Σήμερα τα φαρμακεία πληρώνονται κατ’ επιλογή, με τυχαία σειρά ελέγχου, με αποτέλεσμα να υπάρχουν μέλη που έχουν πληρωθεί 4 μήνες, ενώ άλλα μέλη έχουν πληρωθεί μόνο έναν.
Ενδεικτικά σας αναφέρουμε ότι κατά το μήνα Οκτώβριο ο διανεμητικός λογαριασμός του ΦΣΑ, δέχθηκε εκ μέρους του ΕΟΠΥΥ τις εξής πληρωμές για τα μέλη του:
Ιανουάριος: 9 εντάλματα
Φεβρουάριος: 10 εντάλματα
Μάρτιος: 16 εντάλματα
Απρίλιος: 91 εντάλματα
Μάιος: 569 εντάλματα
Θα θέλαμε να μας ενημερώσετε από ποιο άρθρο της σύμβασης προβλέπεται κάτι τέτοιο, πόσο μάλλον όταν για τις περικοπές των εν λόγω γνωματεύσεων τηρείτε θρησκευτική ευλάβεια και συνέπεια. Επίσης απλήρωτοι παραμένουν πολλοί συνάδελφοι οι οποίοι δεν έχουν λάβει ακόμα απάντηση για την τύχη των ενστάσεων τους που αφορούν παράλογες περικοπές και οι οποίες εκκρεμούν από τον Ιανουάριο και εντεύθεν, κατά παράβαση των συμφωνημένων για ταχύτατες διαδικασίες εκκαθάρισης (εντός τριών ημερών).
Σας υπενθυμίζουμε ότι ο Φ.Σ.Α. επιφόρτισε τη γραμματεία με τη διαδικασία παραλαβής ενστάσεων για τα μέλη του και αποστολής αυτών αυθημερόν στις αρμόδιες υπηρεσίες σας, προκειμένου να διευκολύνει τη διαδικασία. Τέλος, όπως πληροφορούμεθα, ολόκληροι φάκελοι συναδέλφων αγνοούνται ή δεν έχουν ακόμα ψηφιοποιηθεί με απόλυτη δική σας ευθύνη.
Έχετε μετατρέψει μια αμφοτεροβαρή σύμβαση, σε μονομερή, αποκλειστικά προς όφελος σας και εις βάρος των φαρμακοποιών.
Η εκ μέρους του ΕΟΠΥΥ καταστρατήγηση των όρων σύμβασης, καθώς και η ασυνέπεια των υπηρεσιών σας, σε συνδυασμό με τις προσωπικές σας υπαναχωρήσεις, καθιστούν εντελώς προβληματική τη συνεργασία μας, την οποία θα επανεξετάσουμε σε προσεχές συμβούλιο και θα πράξουμε αναλόγως.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΛΟΥΡΑΝΤΟΣ ΗΛΙΑΣ ΓΙΑΝΝΟΓΛΟΥ
posted from Bloggeroid