Δευτέρα, 16 Μαΐου 2016

Αύξηση 530% στα tweets από τις φαρμακευτικές εταιρείες

Η φαρμακευτική βιομηχανία έχει αρχίσει να «αγκαλιάζει» περισσότερο την επικοινωνία και τα κοινωνικά δίκτυα. Σύμφωνα με μια πρόσφατη μελέτη, από το 2013, ο μέσος αριθμός των tweets από τις φαρμακευτικές εταιρείες έχει αυξηθεί κατά 530%.

Κορυφαίοι παράγοντες του κλάδου αύξησαν τους «οπαδούς» τους, ή αλλιώς followers, στο Twitter σχεδόν κατά 300%. Ωστόσο, αν και οι επιχειρήσεις που το δοκίμασαν-τόλμησαν βλέπουν τα οφέλη, πολλοί διστάζουν να μπουν στα social media. Και η αλήθεια είναι πως χωρίς σωστό σχεδιασμό, χωρίς ελέγχους και χωρίς εκπαίδευση του προσωπικού, οι επιχειρήσεις κινδυνεύουν με πρόστιμα, κυρώσεις και ακόμα χειρότερα, ζημιά στη φήμη τους και στα οικονομικά τους. 

O Dr. Kevin Campbell, διεθνώς αναγνωρισμένος καρδιολόγος που ειδικεύεται στη διάγνωση και τη θεραπεία των διαταραχών του καρδιακού ρυθμού, ενθουσιώδης χρήστης των social media ο ίδιος, δήλωσε πως....


..... ο Οργανισμός Τροφίμων και Φαρμάκων των ΗΠΑ (FDA) εργάζεται εδώ και καιρό για να εκδώσει κατευθυντήριες γραμμές για τις φαρμακευτικές εταιρείες σχετικά με την χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. «Μέχρι σήμερα που μιλάμε, οι εν λόγω κατευθυντήριες γραμμές δεν έχουν ακόμα οριστικοποιηθεί» λέει με παράπονο ο Dr. Kevin Campbell. 

Η άποψη του ίδιου είναι πως οι φαρμακευτικές εταιρίες μπορούν να προσφέρουν συγκεκριμένες εκπαιδευτικές πληροφορίες που θα απευθύνονται στους καταναλωτές. Ο στόχος είναι να βοηθήσουν τους ασθενείς να κατανοήσουν τη νόσο τους. Επίσης, τα social media μπορεί να χρησιμοποιηθούν ως ένα επιπλέον κανάλι επικοινωνίας για να μοιραστούν τα δελτία Τύπου για τα νέα φάρμακα, τις νέες συσκευές, αποτελέσματα των κλινικών δοκιμών, κ.λπ. 

Μπορούν επίσης να οικοδομήσουν μια σχέση εμπιστοσύνης με το κοινό, εφόσον οι εταιρείες επικοινωνούν τις σημαντικές επενδύσεις σε φιλανθρωπικά ιδρύματα που έτσι κι αλλιώς κάνουν, αλλά και τη δέσμευσή τους να αναπτύξουν νέες και καλύτερες θεραπείες για μια συγκεκριμένη νόσο. Οι φαρμακευτικές εταιρίες έχουν τη δυνατότητα να έρθουν σε επαφή με τους ασθενείς και να δημιουργηθούν ομάδες και κοινότητες υποστήριξης ασθενών. 

Θα μπορούσαν επίσης να ανοίξουν «παράθυρο» επικοινωνίας μεταξύ των ασθενών-πελατών και των επιστημόνων-ερευνητών που εργάζονται σε αυτές, ώστε ο κόσμος να έχει την ευκαιρία να υποβάλει ερωτήσεις και να παίρνει μια επιστημονική και εμπεριστατωμένη απάντηση. Τέλος, πάντα είναι καλό για τις εταιρείες να ακούν τους πελάτες, να παίρνουν ιδέες, ακόμα και να μαθαίνουν από τα λάθη των ανταγωνιστών.

Πηγή www.life2day.gr: http://www.life2day.gr/2016/05/afxisi-530-sta-tweets-apo-tis-farmakeftikes-etaireies/