Προς
Τους Φαρμακευτικούς Συλλόγους της Χώρας
Αγαπητοί Συνάδελφοι,
Με στόχο την πληρέστερη και εγκυρότερη ενημέρωση που αφορά την συνεργασία μας με τον ΕΟΠΥΥ, σας αποστέλλουμε έναν χρήσιμο Οδηγό ο οποίος περιλαμβάνει τις πιο συχνές Ερωτήσεις μαζί με τις απαντήσεις τους.
Ο τρόπος εκτέλεσης και υποβολής των γνωματεύσεων των Ιατροτεχνολογικών Προϊόντων έχει γίνει εξαιρετικά σύνθετος. Ο Οδηγός που σας αποστέλλουμε θα αποτελέσει σημαντικό βοήθημα στις καθημερινές δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε όλοι με το e-ΔΑΠΥ.
Για τον λόγο αυτό θα πρέπει να σταλεί σε όλους τους Φαρμακοποιούς – μέλη των Συλλόγων, τόσο εντύπως όσο και ηλεκτρονικά με ταυτόχρονη αποστολή ενημερωτικού sms.
Τυχόν παρατηρήσεις, προσθήκες, συμπληρώσεις του οδηγού που έχετε στα χέρια σας είναι αυτονοήτως ευπρόσδεκτες, για τη συνεχή επικαιροποίηση του Οδηγού αυτού.
Ευχαριστούμε όλους τους Συναδέλφους που συνέβαλαν στην σύνταξη και στην διατύπωση των ερωτημάτων και απαντήσεων του ενημερωτικού αυτού εντύπου.
Ο Πανελλήνιος Φαρμακευτικός Σύλλογος προτίθεται να προχωρήσει στην σύνταξη παρομοίων Οδηγών με χρήσιμα θέματα (πχ Φορολογικά) που ενδιαφέρουν τους Φαρμακοποιούς με στόχο την διευκόλυνση και την ενημέρωση τους σε θέματα που αντιμετωπίζουν καθημερινά στα φαρμακεία τους .
Με Συναδελφικούς Χαιρετισμούς
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΒΑΛΤΑΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ ΚΟΥΒΑΡΗΣ
ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟΝ ΟΔΗΓΟ ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΕΔΩ
Οι συνηθέστερες ερωτήσεις και απαντήσεις για την σύμβαση των Ιατροτεχνολογικών Προϊόντων
Το mail αυτό είναι: edapy@eopyy.gov.gr
Νόμιμη εκτέλεση γνωμάτευσης αναλωσίμων ΕΟΠΥΥ αποζημιώνεται μόνο εφόσον πραγματοποιηθεί μέσω του συστήματος eΔΑΠΥ. Δεν προβλέπεται χειρόγραφη εκτέλεση
(Διαβάστε ολόκληρη την παράγραφο Α.7 του άρθρου 10 που καθορίζει την διετία για τα ειδικά θεραπευτικά γάλατα, και την παράγραφο Α.8 που καθορίζει εξάμηνο για τα πρόωρα και λιποβαρή νεογνά βάσει του νέου ΕΚΠΥ – ΦΕΚ 4898/ Β΄/ 1-11-2018 όπως αυτή έχει αντικατασταθεί με το ΦΕΚ 889 Β/14-03-2019).
Τους Φαρμακευτικούς Συλλόγους της Χώρας
Αγαπητοί Συνάδελφοι,
Με στόχο την πληρέστερη και εγκυρότερη ενημέρωση που αφορά την συνεργασία μας με τον ΕΟΠΥΥ, σας αποστέλλουμε έναν χρήσιμο Οδηγό ο οποίος περιλαμβάνει τις πιο συχνές Ερωτήσεις μαζί με τις απαντήσεις τους.
Ο τρόπος εκτέλεσης και υποβολής των γνωματεύσεων των Ιατροτεχνολογικών Προϊόντων έχει γίνει εξαιρετικά σύνθετος. Ο Οδηγός που σας αποστέλλουμε θα αποτελέσει σημαντικό βοήθημα στις καθημερινές δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε όλοι με το e-ΔΑΠΥ.
Για τον λόγο αυτό θα πρέπει να σταλεί σε όλους τους Φαρμακοποιούς – μέλη των Συλλόγων, τόσο εντύπως όσο και ηλεκτρονικά με ταυτόχρονη αποστολή ενημερωτικού sms.
Τυχόν παρατηρήσεις, προσθήκες, συμπληρώσεις του οδηγού που έχετε στα χέρια σας είναι αυτονοήτως ευπρόσδεκτες, για τη συνεχή επικαιροποίηση του Οδηγού αυτού.
Ευχαριστούμε όλους τους Συναδέλφους που συνέβαλαν στην σύνταξη και στην διατύπωση των ερωτημάτων και απαντήσεων του ενημερωτικού αυτού εντύπου.
Ο Πανελλήνιος Φαρμακευτικός Σύλλογος προτίθεται να προχωρήσει στην σύνταξη παρομοίων Οδηγών με χρήσιμα θέματα (πχ Φορολογικά) που ενδιαφέρουν τους Φαρμακοποιούς με στόχο την διευκόλυνση και την ενημέρωση τους σε θέματα που αντιμετωπίζουν καθημερινά στα φαρμακεία τους .
Με Συναδελφικούς Χαιρετισμούς
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΒΑΛΤΑΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ ΚΟΥΒΑΡΗΣ
ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΟΝ ΟΔΗΓΟ ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΕΔΩ
Οι συνηθέστερες ερωτήσεις και απαντήσεις για την σύμβαση των Ιατροτεχνολογικών Προϊόντων
- Ποιό τηλέφωνο του EOΠΥΥ μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για να επιλύσουμε οποιαδήποτε απορία ή ανάγκη μας σχετικά με το σύστημα του eΔΑΠΥ;
Το mail αυτό είναι: edapy@eopyy.gov.gr
- Μπορεί ο γιατρός να διορθώσει ή/και να συμπληρώσει χειρόγραφα πάνω σε μια γνωμάτευση κάτι που έκανε λάθος ή χρειάζεται να συμπληρωθεί;
- Ποιός υπογράφει για την παραλαβή των υλικών μιας γνωμάτευσης;
- Πότε και πώς μπορούμε να εκτελέσουμε νόμιμα μια γνωμάτευση υλικών ΕΔΑΠΥ;
Νόμιμη εκτέλεση γνωμάτευσης αναλωσίμων ΕΟΠΥΥ αποζημιώνεται μόνο εφόσον πραγματοποιηθεί μέσω του συστήματος eΔΑΠΥ. Δεν προβλέπεται χειρόγραφη εκτέλεση
- Ποιές είναι οι σωστές τιμές αποζημίωσης υλικών;
- Πρέπει να έχει συμπληρωθεί η διάρκεια ισχύος της προηγούμενης γνωμάτευσης ενός ασθενή (π.χ. 60 ημέρες) για να εκτελέσουμε καινούρια;
- Πώς μπορούμε να διορθώσουμε μια εκτελεσμένη γνωμάτευση στο eΔΑΠΥ;
- Τί κάνουμε αν ξεχάσαμε να εκτυπώσουμε μια εκτελεσμένη γνωμάτευση;
- Πώς ξεχωρίζουμε τα άυλα κουπόνια από τα υπόλοιπα;
- Πώς περνάμε τα άυλα barcode στο σύστημα;
- σκανάροντας σε κάθε ξεχωριστή γραμμή κάθε ένα τεμάχιο ενός ομοειδούς υλικού (π.χ. 4 ταινίες σε 4 διαφορετικές γραμμές)
- επιλέγοντας «μαζική εισαγωγή» και σκανάροντας όλα τα barcode όλων των τεμαχίων ομοειδούς υλικού (π.χ. 4 τεμάχια από ταινίες), σύμφωνα με τις οδηγίες του συστήματος (βάζοντας ένα ";" στο τέλος κάθε άυλου barcode)
- Χρειάζεται να επικολλάμε το άυλο κουπόνι στην ειδική φόρμα κατά την εκτέλεση μιας γνωμάτευσης;
- Πού πρέπει να εκτυπώσουμε την εκτέλεση της γνωμάτευσης και τα άυλα κουπόνια;
- τη σελίδα με την κοστολόγηση των υλικών
- τη σελίδα με τους αριθμούς barcode των άυλων κουπονιών των υλικών που εκτελέστηκαν
- Το σύστημα μερικές φορές μπλοκάρει και δεν ανοίγει μια γνωμάτευση προς εκτέλεση ή δεν αποθηκεύει μια γνωμάτευση που εκτελούμε όταν:
- έχουμε αφήσει ανοιχτή τη σελίδα του eΔΑΠΥ αρκετή ώρα (~3 λεπτά) χωρίς κάποια ενέργεια. Πρέπει να μπούμε στo σύστημα από την αρχή
- έχει ακυρωθεί η γνωμάτευση από τον ιατρό
- έχει εκτελεσθεί η γνωμάτευση σε άλλο φαρμακείο. Το σύστημα μας ενημερώνει σε ποιό φαρμακείο εκτελέστηκε με την δημοσιοποίηση του κωδικού εγκατάστασης του φαρμακείου αυτού (βρίσκεται στη σελίδα «ενέργειες», μαζί με την επωνυμία μας) αλλά όχι της επωνυμίας
- δεν έχουμε ενεργή Περίοδο Υποβολής της συγκεκριμένης Σύμβασης (π.χ. Υγειονομικό Υλικό) για τον τρέχοντα μήνα
- έχει ακυρωθεί το άυλο κουπόνι (είτε από άλλο φαρμακείο είτε από εμάς στην αρχική εκτέλεση της γνωμάτευσης αν μετά κάνουμε διόρθωση -δείτε παραπάνω). Πρέπει να επικοινωνήσουμε με το eΔΑΠΥ
- δεν έχει τελειώσει την επεξεργασία των στοιχείων που εισάγουμε (κάτω αριστερά υπάρχει ένας κυκλικός δείκτης επεξεργασίας, που δείχνει πότε έχει ολοκληρωθεί κάθε ενέργεια ώστε να προχωρήσουμε στην επόμενη)
- δεν έχουμε καταχωρήσει ΦΠΑ για το υλικό που εκτελούμε πριν επιλέξουμε «Προσθήκη barcode»
- δεν σκανάραμε σωστά το barcode της γνωμάτευσης. Δοκιμάζουμε και χειρόγραφα πατώντας μετά το ειδικό σύμβολο εισαγωγής πάνω αριστερά
- από κόλλημα του συστήματος έπειτα από στιγμιαία διακοπή της διασύνδεσης με το σύστημα με αποτέλεσμα η εκτέλεση να προλάβει να ολοκληρωθεί αλλά να δεσμευτούν τα κουπόνια, θα πρέπει να επικοινωνήσουμε με το ΕΔΑΠΥ για αποδέσμευση αυτών.
- Το σύστημα δεν αναγνωρίζει το barcode του υλικού που εκτελώ Αυτό μπορεί να συμβεί εάν:
- έχουμε αφήσει ανοιχτή τη σελίδα του eΔΑΠΥ αρκετή ώρα (~3 λεπτά) χωρίς κάποια ενέργεια. Πρέπει να μπούμε στo σύστημα από την αρχή
- το συγκεκριμένο υλικό δεν αποζημιώνεται από τον ΕΟΠΥΥ
- δεν σκανάραμε το barcode του υλικού στη σωστή στήλη εισαγωγής άυλων barcode ή δεν σκανάραμε άυλο barcode αλλά παλαιού τύπου
- δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμα η επεξεργασία της παρούσας δράσης μας (κινείται ακόμα ο κυκλικός δείκτης ένδειξης επεξεργασίας κάτω αριστερά)
- σκανάραμε το υλικό και εμφανίζει 20 φορές το νούμερο "1". Η ετικέτα του barcode δεν αναγνωρίζεται από το μηχάνημα σάρωσης, λόγω διαφορετικής κωδικοποίησης. Πρέπει να εισάγουμε τα νούμερα πληκτρολογώντας
- κάναμε «μαζική εισαγωγή barcode» χωρίς να χωρίσουμε τα barcode του κάθε διαφορετικού τεμαχίου με ένα ";"
- Αν συνταγογραφούνται ποσότητες παραπάνω από αυτές που δικαιούνται οι ασφαλισμένοι και η γνωμάτευση αυτή φέρει τη σήμανση «απαιτείται έγκριση ΑΥΣ», πώς εκτελείται η γνωμάτευση;
- Κατά την υποβολή μιας περιόδου μου βγάζει μήνυμα ασυμφωνίας ΦΠΑ στα Φορολογικά Παραστατικά και δεν προχωράει
Αυτό συμβαίνει σε 2 διαφορετικές περιπτώσεις:
- έχουμε αποθηκεύσει από λάθος χειρισμό παραπάνω από 2 ή παραπάνω ίδια ή/και διαφορετικά Φορολογικά Παραστατικά. Πρέπει να πάμε στην Εμφάνιση Φορολογικών Παραστατικών και με αναζήτηση να βρούμε και να διαγράψουμε τις λάθος ή παραπανίσιες εγγραφές
- έχουμε καταχωρήσει διαφορετικά νούμερα δαπάνης ανά ΦΠΑ στο Φορολογικό Παραστατικό σε σχέση με αυτά που υπολογίζει το σύστημα από τις εκτελέσεις. Αυτό συμβαίνει αν υπολογίζουμε τα τιμολόγια από το πρόγραμμά μας και είναι και ένας δείκτης διπλής εξακρίβωσης ορθότητας! Αν έχουμε κάνει κάποιο λάθος θα πρέπει να βρούμε σε ποιά γνωμάτευση έχουμε εισάγει λάθος νούμερα (συνήθως ΦΠΑ ή συμμετοχή) και να διορθώσουμε. Προσοχή μας ενδιαφέρουν τα ποσά μετά το rebate (τέρμα δεξιά ποσά)
- Έχω ξεχάσει να εκτελέσω μια γνωμάτευση, μπορώ να κάνω συμπληρωματική υποβολή;
Όχι! Η συμπληρωματική υποβολή χρησιμοποιείται μόνο για επιπλέον εκτέλεση μετά από εγκριτική απόφαση ΑΥΣ!
- Μπορώ να εκδώσω ένα τιμολόγιο για όλα τις συμβάσεις που θα καταθέσω;
Εκδίδουμε ένα διαφορετικό τιμολόγιο για κάθε Περίοδο Υποβολής που ανοίγουμε! Άλλο για το Υγειονομικό Υλικό, άλλο για τα ΣΕΔ, άλλο για τις αναπνευστικές συσκευές
- Έχω κάνει ολοκλήρωση υποβολής και βρήκα μία λάθος καταχωρημένη γνωμάτευση
Το σύστημα δίνει επιλογή «Επιστροφή σε καταχώρηση στοιχείων» εφόσον το φυσικό αρχείο δεν έχει αποσταλεί στο ΕΔΑΠΥ και κατόπιν επικοινωνίας μέσω email με την υπηρεσία του ΕΔΑΠΥ (edapy@eopyy.gov.gr).
Προσοχή, μετά το άνοιγμα της υποβολής και διόρθωση του λάθους, θα πρέπει επαναληφθεί η διαδικασία υποβολής και αποστολή του φυσικού αρχείου, αλλιώς δεν θα προχωρήσει η εκκαθάριση της δαπάνης.
Προσοχή, μετά το άνοιγμα της υποβολής και διόρθωση του λάθους, θα πρέπει επαναληφθεί η διαδικασία υποβολής και αποστολή του φυσικού αρχείου, αλλιώς δεν θα προχωρήσει η εκκαθάριση της δαπάνης.
- Τί γράφω στο Αυτοκόλλητο Κυτίου;
Εκδίδω ένα αυτοκόλλητο για κάθε διαφορετική Περίοδο Υποβολής και δηλώνω πόσους φακέλους καταθέτω για κάθε μία διαφορετική περίοδο υποβολής! Αν για παράδειγμα καταθέτω 5 γνωματεύσεις αναλωσίμων διαβήτη, 1 νεφελοποιητή και 1 με ένα ειδικό γάλα, τότε έχω 3 διαφορετικά αυτοκόλλητα με 1 φάκελο για το καθένα
- Πότε προσκομίζεται ενημερότητα;
Αν το κάθε διαφορετικό τιμολόγιο ξεπερνάει τα 1.500€ απαιτείται Φορολογική ενημερότητα την οποία οι ΠΕΔΙ την αναζητούν από το σύστημα, στην περίπτωση που δεν υπάρχει στο σύστημα τότε ζητείται να προσκομιστεί από τον πάροχο, ενώ αν το τιμολόγιο ξεπερνάει τα 3.000€ ζητείται και Ασφαλιστική ενημερότητα.
- Ποιές παρακρατήσεις έχουμε στις πληρωμές των συμβάσεων του ΕΔΑΠΥ;
Όταν πληρωνόμαστε το ποσό πληρωμής που έχουμε υποβάλει για εξόφληση, θα είναι πάντα μικρότερο του αναμενόμενου. Αυτό συμβαίνει για τους εξής λόγους:
- υπάρχει μια προκαταβολική παρακράτηση φόρου 4% επί της καθαρής αξίας του τιμολογίου. Το ποσό αυτό θα συμψηφιστεί κατευθείαν στο φόρο εισοδήματός μας
- υπάρχει rebate (π.χ. είναι 2% για ποσά άνω των 1.000€ στα αναλώσιμα διαβήτη) και τέλος
- αν έχουμε περικοπή (έχει ενημέρωση το σύστημα πατώντας τον αριθμό υποβολής της Περιόδου-Πορεία εκκαθάρισης και πληρωμής). Τότε χρειάζεται να κοπεί πιστωτικό τιμολόγιο και να επιδοθεί στην τοπική ΠΕΔΙ για να γίνει η τελική εκκαθάριση
- Κόβουμε πιστωτικό για το rebate στο ΕΔΑΠΥ;
Όχι! Σε αντίθεση με τα φάρμακα κόβουμε τιμολόγιο αφού αφαιρέσουμε το rebate, για το οποίο μας ενημερώνει το ίδιο το σύστημα, άρα δεν χρειάζεται πιστωτικό στο τέλος του έτους
- Πού καταθέτουμε τις γνωματεύσεις;
- όσοι είναι σε Σύλλογο με Διανεμητικό στο Σύλλογό τους. Στο eΔΑΠΥ συμπληρώνουν τον αριθμό λογαριασμού του Διανεμητικού στη θέση του τραπεζικού λογαριασμού για να πληρωθούν
- όσοι είναι σε Σύλλογο που δεν διαθέτει Διανεμητικό κατευθείαν με κούριερ στα Δύο Πεύκα και συμπληρώνουν τον επαγγελματικό λογαριασμό τους στην αντίστοιχη θέση
Ειδικότερα για την Σύμβαση Παροχής Υγειονομικού Υλικού:
- Ποιοί δικαιούνται αναλώσιμα ΣΔ;
- Ποιές ειδικότητες ιατρών μπορούν να συνταγογραφούν αναλώσιμα Σακχαρώδη Διαβήτη;
Οι εξής ειδικότητες:
1. Παθολόγοι-Ενδοκρινολόγοι-Παιδίατροι-Νεφρολόγοι-Γενικοί γιατροί-ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΓΕΝΙΚΗΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ
2. Αγροτικοί γιατροί (με γνωμάτευση ειδικού)
3. Γυναικολόγοι (για διαβήτη κυήσεως, με γνωμάτευση του ενδοκρινολόγου)
1. Παθολόγοι-Ενδοκρινολόγοι-Παιδίατροι-Νεφρολόγοι-Γενικοί γιατροί-ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΓΕΝΙΚΗΣ ΙΑΤΡΙΚΗΣ
2. Αγροτικοί γιατροί (με γνωμάτευση ειδικού)
3. Γυναικολόγοι (για διαβήτη κυήσεως, με γνωμάτευση του ενδοκρινολόγου)
- Πώς συνταγογραφούνται τα Αναλώσιμα ΣΔ;
Συνταγογραφούνται είτε σε επαναλαμβανόμενες γνωματεύσεις δίμηνης ισχύος (π.χ. για ταινίες - σκαρφιστήρες), είτε σε γνωματεύσεις μηνιαίας ισχύος αλλά με ετήσιο πλαφόν, δηλ. με ποσότητες από 1 μήνα έως και για 5 μήνες (π.χ. για βελόνες)
- Χρειάζονται θεώρηση από ελεγκτή ιατρό τα αναλώσιμα σακχαρώδους διαβήτη;
ΟΧΙ, τα υλικά σακχαρώδη διαβήτη (ταινίες μέτρησης, βελόνες, σκαρφιστήρες) δεν χρειάζονται.
- Ποιές είναι οι σωστές συμμετοχές για ΣΔ;
Παρόλο που υπάρχουν οι γνωστοί ενημερωτικοί πίνακες με τις συμμετοχές των διαφόρων υλικών ανά κατηγορία τύπου ασθένειας, ωστόσο ο Φ/ός δεσμεύεται από τον Κανονισμό του ΕΟΠΥΥ κατά την εκτέλεση της γνωμάτευσης από τη συμμετοχή που αυτή συνταγογραφείται! Άλλωστε, ειδικά για τα αναλώσιμα διαβήτη, το σύστημα εκδίδει τις γνωματεύσεις με μία και μοναδική δυνατότητα επιλογής συμμετοχής από τον ιατρό ανάλογα με την διάγνωση, άρα η συμμετοχή με την οποία εκδίδεται η γνωμάτευση είναι και η σωστή! Στα αναλώσιμα δεν ισχύει ΕΚΑΣ
- Ποιές είναι οι σωστές ποσότητες που δικαιούται ο ασφαλισμένος με ΣΔ;
Παρόλο που υπάρχουν οι γνωστοί ενημερωτικοί πίνακες με τις σωστές ποσότητες που δικαιούται ο ασφαλισμένος στα αναλώσιμα διαβήτη, εντούτοις εφόσον το σύστημα εκδίδει τις γνωματεύσεις μέσω πλαφόν υλικών για κάθε ΑΜΚΑ ανάλογα την κατηγορία πάθησης, αν η συνταγογραφημένη ποσότητα ξεπεράσει το πλαφόν η γνωμάτευση εκδίδεται με την προειδοποίηση «απαιτείται απόφαση ΑΥΣ» (δείτε παραπάνω) και άρα ο Φαρμακοποιός δεν μπορεί να εκτελέσει
- Μπορούμε να εκτελέσουμε μερικώς μια γνωμάτευση με υλικά ΣΔ;
Φυσικά και μπορούμε να εκτελέσουμε μικρότερη ποσότητα υλικών από την συνταγογραφημένη, εφόσον ο ασθενής δεν επιθυμεί να παραλάβει όλη την ποσότητα! Όμως δεν μπορεί να επανεκτελεστεί η ίδια γνωμάτευση, αν π.χ. ο ασθενής θελήσει αργότερα να παραλάβει και την υπόλοιπη ποσότητα.
- Μπορούμε να εκτελέσουμε διαφορετικές μάρκες υλικών ΣΔ στην ίδια γνωμάτευση;
Φυσικά και μπορούμε να εκτελέσουμε όσες διαφορετικές μάρκες του ίδιου υλικού (π.χ. ταινίες μέτρησης) χρειάζεται ο ασθενής στην ίδια γνωμάτευση, μέχρι φυσικά του συνολικού ποσοτικού ορίου που έχει συνταγογραφηθεί! Το σύστημα μπορεί να εισάγει όλα τα διαφορετικά υλικά με όποιον από τους 2 εναλλακτικούς τρόπους που περιγράψαμε (δείτε παραπάνω) επιθυμούμε, ακόμα και συσκευασίες διαφορετικών ποσοτήτων (π.χ. ένα κουτί με 100 σκαρφιστήρες συν 2 κουτιά με 50 για συνολικό άθροισμα χορήγησης 200 σκαρφιστήρων)
- Από πότε είναι υποχρεωτική η ύπαρξη άυλου κουπονιού στα αναλώσιμα ΣΔ;
Από 1-1-2019 δεν εκτελείται κανένα αναλώσιμο χωρίς άυλο κουπόνι!
- Χρειάζεται συγκεντρωτική κατάσταση για τα αναλώσιμα ΣΔ;
Όχι! Τα αναλώσιμα δεν χρειάζονται ΣΚΠ, αρίθμηση ή τίποτα άλλο εκτός από το αποδεικτικό κατάθεσης που εκδίδεται από το eΔΑΠΥ, τις γνωματεύσεις και το τιμολόγιο.
- Σε ποιες κατηγορίες ασθενών αποζημιώνεται το σύστημα Libre
Το σύστημα μέτρησης σακχαρώδη διαβήτη Libre αποζημιώνεται από τον ΕΟΠΥΥ μόνο σε ασθενείς Σακχαρώδη διαβήτη τύπου 1, και το ποσό αποζημίωσης για τους αισθητήρες είναι στα 53€ / τεμάχιο.
Ειδικότερα για την Σύμβαση Σκευασμάτων Ειδικής Διατροφής
- Γνωμάτευση για ενδογενείς διαταραχές του μεταβολισμού όπως η φαινυκελτουρία (Ε70)απαιτεί έγκριση ΑΥΣ για την χορήγηση ΣΕΔ;
- Πρέπει κατά την συνταγογράφηση γνωματεύσεων ΣΕΔ να αναγράφονται οι κωδικοί ICD-10 στα σχόλια;
- Υπάρχει χρονικός περιορισμός για την χορήγηση ΣΕΔ;
(Διαβάστε ολόκληρη την παράγραφο Α.7 του άρθρου 10 που καθορίζει την διετία για τα ειδικά θεραπευτικά γάλατα, και την παράγραφο Α.8 που καθορίζει εξάμηνο για τα πρόωρα και λιποβαρή νεογνά βάσει του νέου ΕΚΠΥ – ΦΕΚ 4898/ Β΄/ 1-11-2018 όπως αυτή έχει αντικατασταθεί με το ΦΕΚ 889 Β/14-03-2019).
Όμως :
α) τα φαρμακεία αδυνατούν να διαπιστώσουν την χρονική διάρκεια χορήγησης ενός σκευάσματος καθώς δεν έχουν πρόσβαση στο ιατρικό ιστορικό του ασθενούς και
β) η εφαρμογή θα πρέπει να διαθέτει σύστημα κοφτών, με το οποίο θα ελέγχεται ο χρόνος χορήγησης των σκευασμάτων και σε περίπτωση υπέρβασης της τριετίας να μην επιτρέπει στον ιατρό να συνταγογραφεί (όπως γίνεται στις περιπτώσεις χορήγησης αναλωσίμων ΣΔ).
β) η εφαρμογή θα πρέπει να διαθέτει σύστημα κοφτών, με το οποίο θα ελέγχεται ο χρόνος χορήγησης των σκευασμάτων και σε περίπτωση υπέρβασης της τριετίας να μην επιτρέπει στον ιατρό να συνταγογραφεί (όπως γίνεται στις περιπτώσεις χορήγησης αναλωσίμων ΣΔ).
- Χρειάζονται θεώρηση από ελεγκτή ιατρό τα ΣΕΔ;
Όλα τα ΣΕΔ χρειάζονται θεώρηση, εντός 10 ημερολογιακών ημερών συμπεριλαμβανομένης της ημερομηνίας έκδοσής τους. Σε περίπτωση έκδοσής επαναλαμβανόμενων θα πρέπει όλες να υπογραφτούν από τον ελεγκτή εντός 10 ημερολογιακών ημερών από την πρώτη έκδοση τους δηλαδή την αρχική ημερομηνία.
(δείτε ΕΔΩ λεπτομέρειες)
- Είναι απαραίτητη η επισύναψη ιατρικών εξετάσεων κατά την εκτέλεση της γνωμάτευσης;
- Η πάθηση του ασθενούς κατά ICD-10,
- η ανάγκη χρησιμοποίησης των ειδικών προϊόντων και σκευασμάτων,
- οι ημερήσιες θερμιδικές ανάγκες,
- καθώς και η μηνιαία ποσότητα κάθε είδους, υστέρα από έλεγχο αρμοδίου ελεγκτικού οργάνου που θα ορίζεται από τον ΕΟΠΥΥ.
- Ποια η ισχύ της ιατρικής γνωμάτευσης του ιατρού;
- 1 έτος από την ημερομηνία έκδοσης της για την κοιλιοκάκη
- 6 μήνες για μεταβολικά νοσήματα και ινοκυστική νόσο
- 2 μήνες για όλες τις λοιπές παθολογικές καταστάσεις
Για την συνέχιση της ειδικής θεραπευτικής διατροφής απαιτείται επανεκτίμησης της θρέψης από τον θεράποντα ιατρό και έκδοση νέας γνωμάτευσης.
Ειδικότερα για την Σύμβαση Αναπνευστικών Συσκευών
- Χρειάζονται θεώρηση από ελεγκτή ιατρό οι αναπνευστικές συσκευές;
- Πότε πραγματοποιείται η εκτέλεση των γνωματεύσεων συσκευών οξυγονοθεραπείας;
- Ποιές ειδικότητες ιατρών μπορούν να συνταγογραφούν Συσκευές Οξυγονοθεραπείας;
Η ιατρική γνωμάτευση για χορήγηση οξυγονοθεραπείας (συμπυκνωτής οξυγόνου, υγρό και αέριο οξυγόνο), εκδίδεται από ιατρό ιδιωτικού ιατρείου ή ιδιωτικής κλινικής ή δημόσιας δομής, με ειδικότητα Πνευμονολόγου, Παιδιάτρου για παιδιά, καθώς και ιατρού ΜΕΘ.
- Ποιές ειδικότητες ιατρών μπορούν να συνταγογραφούν συσκευές νεφελοποίησης;
Πνευμονολόγοι, Παθολόγοι, Καρδιολόγοι, Παιδίατροι, Ιατροί Εντατικής Θεραπείας, Γενικής Ιατρικής.
- Ο ΕΟΠΥΥ αποζημιώνει την αγορά συσκευών νεφελοποίησης;