Αν ήμασταν ακόμα στην εποχή της δραχμής το πιο πιθανό είναι να μην σκύβαμε καν να μαζέψουμε ένα κατοστάρικο (=0,30€ σήμερα). Επειδή όμως είμαστε στην εποχή του ευρώ είναι κρίμα να πετάμε κατοστάρικα (=100€) στο δρόμο. Δεν το κάνουμε λέτε; Και όμως συμβαίνει πολύ πιο συχνά απ' ότι μπορείτε να φανταστείτε...
Το σκηνικό είναι γνώριμο και επαναλαμβάνεται τακτικά: κάποια εταιρεία της οποίας αγνοούσαμε την ύπαρξη ή είχαμε ακούσει φευγαλέα το όνομά της, αποφασίζει να μπει δυναμικά στο χώρο του φαρμακείου! Βάζει διαφημίσεις σε τηλεόραση, περιοδικά (φαρμακευτικά ή για το ευρύ κοινό) και κυριακάτικες εφημερίδες. Πιθανόν να περάσουν και 2-3 πελάτες να ρωτήσουν τι είναι αυτό που βλέπουν κάθε μέρα στην τηλεόραση. Εμείς τότε έχουμε πιστέψει ότι βρήκαμε την κότα που κάνει τα χρυσά αυγά. Ο πωλητής της εταιρείας δεν αργεί να περάσει- κάποιες φορές τον έχουμε πάρει οι ίδιοι τηλέφωνο. Αυτός υπόσχεται "να μη μας φορτώσει" και να μας βάλει μία "ελάχιστη παραγγελία" γύρω στα 100-120€, μπορεί όμως να είναι 200-300€. Τα προ'ι'όντα είναι "με μακρινή ημερομηνία λήξης" και στην απίθανη περίπτωση που λήξουν "θα περάσει ο ίδιος" και "θα τα πάρει πίσω στην αρχική τους τιμή". Εμείς όλο χαρά που κάνουμε επένδυση με μηδενικό ρίσκο -κούνια που μας κούναγε- προχωράμε σε παραγγελία.
Το stand με τα νέα προ'ι'όντα φτάνει, εμείς το στήνουμε και το καμαρώνουμε. Την πρώτη εβδομάδα πουλάμε και 3-4 κομμάτια και κάνουμε υπολογισμούς για επαναληπτική παραγγελία. Αφού περάσει όμως λίγος καιρός οι διαφημίσεις σταματούν, ο κόσμος δεν το αναζητά και εμείς πνιγμένοι με τις τόσες υποχρεώσεις και τις αμέτρητες παραγγελίες ξεχνάμε ότι έχουμε και την συγκεκριμένη εταιρεία. Περνούν 2-3 μήνες και τα προ'ι'όντα δεν κάνουν τίποτε άλλο από το να μαζεύουν σκόνη. Ο πωλητής πιθανόν να έχει φύγει από την εταιρεία και "θα έρθει άλλος κάποια στιγμή". Όταν έρθει δεν παίρνει επιστροφές αλλά κάνει αντικατάσταση των ληγμένων με νέα. Ο φαύλος κύκλος συνεχίζεται μέχρι που μια μέρα -αφού έχουμε καταλάβει τη γκάφα μας- βουτάμε μια σακούλα σκουπιδίων και τα στέλνουμε με το απορριματοφόρο του Δήμου στον πλησιέστερο ΧΥΤΑ! Τουλάχιστον τώρα έχουμε χώρο για κάτι άλλο που ελπίζουμε ότι θα είναι πιο κινήσιμο.
Γι' αυτό λοιπόν μην ενθουσιάζεστε και μην σπεύδετε σε παραγγελία κάθε φορά που βλέπετε καινούρια διαφήμιση προ'ι'όντος ή εταιρείας που δεν τα γνωρίζατε. Ζυγίστε την κατάσταση και αν εμπιστεύεστε την εταιρεία και τις πωλητικές σας ικανότητες, τότε αγοράστε το. Σε αντίθετη περίπτωση το πιο πιθανό είναι να χτυπήσετε αργότερα το κεφάλι σας στον τοίχο. Δεν θα ήταν καλύτερα με εκείνα τα 100€ να ρίχνατε 5 πανέρια στον Πλούταρχο;;;