Τετάρτη 16 Δεκεμβρίου 2015

Πώς ένα... "ΚΑΙ" απέτρεψε την επιβολή κυρώσεων για το Nurofen στην Ελλάδα


Πολλές ήταν οι αναφορές των φαρμακοποιών ανά την χώρα για περιστατικά με το σκεύασμα Nurofen και την ταμπέλα που αναγραφόταν ΓΙΑ ΠΟΝΟΥΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ

Ο ασθενής-πελάτης ζητούσε κάποιο αναλγητικό, αλλά στην ανάγνωση και μόνο ότι το συγκεκριμένο σκεύασμα ανέγραφε την συγκεκριμένη ένδειξη έδινε - λανθασμένα - την εντύπωση ότι θεραπεύει μόνο αυτήν. 

Πρόσφατα η εταιρεία πρόσθεσε την λέξη ΚΑΙ ΠΟΝΟΙ ΠΕΡΙΟΔΟΥ (βλέπε φωτό), τακτική που όπως φαίνεται «γλίτωσε» από δυσάρεστες - για αυτήν - νομικές ενέργειες των ελεγκτικών μηχανισμών του κράτους. Κάτι που δεν αποσωβήθηκε όπως σας ενημερώσαμε την περασμένη Δευτέρα στην Αυστραλία.

Διαβάστε το ενδιαφέρον ρεπορτάζ από bankingnews του δημοσιογράφου Νίκου Καρούτζου:


Ποιοι και πως απέτρεψαν την «αυστραλιανή» απάτη με το Nurofen στην Ελλάδα

Το Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας ζήτησε εγκαίρως την αλλαγή του τηλεοπτικού σποτ και της συσκευασίας του προϊόντος

To 2013 στην Ελλάδα κάνει την εμφάνισή του ένα «νέο» προϊόν που διαθέτει στην αγορά η εταιρία Reckitt Benckiser Hellas.

Πρόκειται για το προϊόν «NUROFEN EXPRESS ΠΟΝΟΙ ΠΕΡΙΟΔΟΥ» το οποίο σύμφωνα με τα όσα ισχυριζόταν η εταιρία και αναπαρήγαγαν πολλά μέσα ενημέρωσης εξειδικευμένα σε θέματα υγείας ήταν «ειδικό σκεύασμα, που περιέχει ιβουπροφαίνη, κυκλοφορεί σήμερα και στη χώρα μας, μόνο από τα φαρμακεία, για την αποτελεσματική αντιμετώπιση των πόνων της περιόδου».

Επιπλέον αφού γινόταν ανάλυση για τις ενδείξεις που έχει το φάρμακο αυτό στο τέλος ερχόταν το κερασάκι που ανέφερε:

«Για τους λόγους αυτούς, προτείνεται από Διεθνείς οδηγίες, ως θεραπεία πρώτης εκλογής για τη δυσμηνόρροια, λόγω της αποτελεσματικότητας και του προφίλ ασφάλειας που διαθέτει».

Φυσικά όπως αποδεικνύεται εκ των πραγμάτων αυτό δεν ήταν τίποτα άλλο από ένα κλασσικό σκεύασμα αναλγητικού που περιέχει τη συγκεκριμένη δραστική ουσία.

Κατά της εταιρίας που διέθετε το προϊόν προσέφυγε στο Συμβούλιο ελέγχου Επικοινωνίας μια ανταγωνίστρια εταιρία η Intermed που διαθέτει στην αγορά προϊόντα με την ίδια δραστική ουσία και συγκεκριμένα το Algofren.

Το Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας είναι μία ανεξάρτητη αστική εταιρεία, μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα που σκοπό έχει την εφαρμογή των κανόνων δεοντολογίας στην εμπορική επικοινωνία, όπως αυτοί διατυπώνονται στον Ελληνικό Κώδικα Διαφήμισης – Επικοινωνίας (ΕΚΔ-Ε).

Οι αποφάσεις που λαμβάνονται έχουν ουσιαστικά δεσμευτικό χαρακτήρα καθώς αν δεν υπάρξει συμμόρφωση γίνεται γνωστό στα ΜΜΕ και το Κοινό ότι η Διαφήμιση είναι παραπλανητική.

Το Συμβούλιο Ελέγχου Επικοινωνίας την 2/8/2013 αποφάσισε ομόφωνα «ότι τόσο το τηλεοπτικό σποτ, που αναφέρει «nurofen express για πόνους περιόδου», όσο και η συσκευασία του προϊόντος, που αναφέρει «nurofen express πόνοι περιόδου» και (στις ενδείξεις) «χρησιμοποιείται αποκλειστικά και μόνο ως αναλγητικό για την ανακούφιση από… άλγος στη δυσμηνόρροια» παραβιάζουν - για τους λόγους που προαναφέρονται - τα άρθρα 5 και 8 του ΕΚΔ-Ε και πρέπει να τροποποιηθούν με τρόπο ώστε να είναι σαφές ότι το προϊόν δεν αντιμετωπίζει μόνο ή εξειδικευμένα τους πόνους περιόδου.

Επιπλέον, η Επιτροπή επισημαίνει ότι οι πληροφορίες που εμφανίζονται με τη μορφή τίτλου στην τηλεοπτική επικοινωνία NUROFEN EXPRESS δεν είναι σύμφωνες με την Οδηγία του ΣΕΕ, που αφορά στην εμφάνιση των κυλιόμενων και σταθερών τίτλων (μέγεθος γραμμάτων και διάρκεια εμφάνισης) και θα πρέπει ανάλογα να τροποποιηθούν».

Η εταιρία έκανε … περίπου πίσω ή μάλλον όχι ακριβώς καθώς σήμερα κυκλοφορεί το Nurofen Express με «υπότιτλο» ΚΑΙ ΓΙΑ ΠΟΝΟΥΣ ΠΕΡΙΟΔΟΥ.

Εμμέσως δηλαδή λέει κάτι που είναι αυτονόητο καθώς το φάρμακο είναι αναλγητικό που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για κάθε πόνο.

Ωστόσο οι έλληνες καταναλωτές «γλίτωσαν» από την εφαρμογή αυστραλιανών πρακτικών.
Ιδού οι φωτογραφίες που αποδεικνύουν την προσπάθεια παραπλάνησης και την τροποποίηση της συσκευασίας στην συνέχεια.

Νίκος Καρούτζος
www.bankingnews.gr